A közlemény szerint az Origo 1998-óta kiemelt szerepet játszott a Magyar Telekom online médiapiaci jelenlétének megalapozásában, ugyanakkor a vállalat üzleti tevékenysége 0,4 milliárd forint, illetve 0,3 milliárd forint veszteséget generált 2013-ban és 2014-ben. A tranzakció, amelynek zárása 2016 első negyedévében várható, nem igényel versenyhatósági jóváhagyást, és bizonyos üzleti tevékenységek nem részei a tranzakciónak – olvasható a tájékoztatásban.
A közlemény szerint a tranzakció összhangban van a Magyar Telekom alaptevékenységére irányuló megnövekedett stratégiai fókuszával és a szabad cash flow termelő képességének további erősítésével.
Az Origo Zrt. több üzleti területen is piacvezető pozíciót ért el olyan üzleti tevékenységeinek köszönhetően, mint az Origo.hu hírportál, a Freemail elektronikus levelezőrendszer vagy az Adnetwork online hirdetési hálózat. Az Origo „megfelelő bruttó értékesítési bevétele\" 2013-ban és 2014-ben 3,8 milliárd forint, illetve 5,0 milliárd forint volt.
Christopher Mattheisen Telekom-vezér személyesen és levélben is elköszönt. Mint írta az Origo értékesítésére azért kerül sor, mert a Magyar Telekom csoport kiemelt céljának tekinti, hogy a korábbiaknál is nagyobb fókuszt helyezzen a távközlés és infokommunikáció körébe tartozó feladataira.