idezojelek

Karácsony addig szidta a „propagandát”, hogy végül saját propagandaoldalt hozott létre közpénzből

Amit a budapestiek megspóroltak a város ünnepi díszkivilágításán, azt most a főpolgármester imázsára költik.

Bácskai Balázs avatarja
Bácskai Balázs
Cikk kép: undefined

Meglepő helyről értesültem először arról, hogy Karácsony Gergely Kijevben járt: a szerkesztőségi e-mailemre érkezett egy erről szóló levél, valamint benne egy link az Énbudapestem.hu oldalról, amiről addig sosem hallottam. Az eseményről számos cikk készült ezen a portálon, az egyik címe az volt: A jó és a gonosz harca – szakértők szerint nem túlzás Karácsony kijelentése. Mindezt úgy sikerült összehozni, hogy a portál felelős kiadója a főpolgármesteri hivatal főpolgármesteri irodája, azaz Karácsonyt megdicsérte a saját maga által finanszírozott és felügyelt újságírócsapata. Arról majd később, hogy ez a virtuális vállveregetés mennyibe is került.

Karácsony Gergely még az ünnepi időszak előtt a budapestiek megértését kérte azzal kapcsolatban, hogy a rezsiválság miatt nem fogják felhelyezni a szokásos díszkivilágítást. Ezzel 28 milliót spórolt a városvezetés, cserébe az Andrássy út szokásos szívet melengető hangulata helyett a szürke ki tudja, hány árnyalata és a sár színei köszöntek vissza a patinás útvonalon.

Egy ilyen portál fenntartása a főpolgármester saját, személyes imázsára jóval többe kerül, mint amennyit a város a díszkivilágításról való lemondással spórolt. Ha a hét újságíró és a két képszerkesztő mondjuk csak havi bruttó 300 ezer forintot keres, akkor is évente 32 millió forint megy el a fizetésekre. Összességében a budapestiek örülhetnek, ha egy ilyen portál fenntartását megússzák évi 100 millió forint alatt.

De ha ennyit költenek rá, akkor biztos megéri, ugye? Az egyes internetes oldalak látogatottságát mérő Similarweb adatai alapján kijelenthető, hogy nem véletlenül nem találkoztam sem én, sem a kedves olvasó az oldal nevével eddig: havi átlagban 40 ezren nyitják meg a portált, az ott eltöltött idő átlagosan kevesebb, mint fél perc. Ezeket az értékeket több budapesti kerületi portál is sikeresen felülmúlja.

Azt is érdemes felidézni, hogy 2022 végén Karácsony már az ellenzék egyik legnagyobb problémájaként említette a „propagandát”, azokat a médiumokat, amelyek nem szívlelik a tevékenységét. A szerinte „közpénzen finanszírozott propaganda” lett hirtelen az ország legnagyobb problémája – egy nemzetközi gazdasági krízis kellős közepén. Ez különösen annak fényében vicces, hogy az Énbudapestem.hu Karácsony Gergely saját propagandalapja lett, amelyet közpénzből tartanak el. Ráadásul pont januárban pörögtek fel a főpolgármester imázsának kedvező tartalmak. Míg 2022 áprilisa és szeptembere között összesen három közéleti témájú cikk jelent meg, addig 2022. december 30-a és 2023. január 16-a között összesen tizenhat anyag jelent meg, vagyis beindult a nagyipar.

Az pedig már külön mókás, hogy olyan neveket találunk az impresszumban, mint például Pion Istvánét. Az újságíró, szlemmer számos esetben állt ki a független média és a „gonosz propaganda” ellen, hogy aztán Karácsony saját propagandalapjánál landoljon szerkesztőként. Bravúr.

VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Borítókép: Karácsony Gergely (Fotó: Kurucz Árpád)

Ha az összes Poszt-traumát látni szeretné, kattintson IDE!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right
Ambrus-Jobbágyi Zsófia avatarja
Ambrus-Jobbágyi Zsófia

Valóban megszületett!

Jeszenszky Zsolt avatarja
Jeszenszky Zsolt

Milyen példát mutat az iszlám?

Ágoston Balázs avatarja
Ágoston Balázs

Angyalszárnyak ágyúdörgésben

Borbély Zsolt Attila avatarja
Borbély Zsolt Attila

A romániai forradalom magyar hőse

A szerző további cikkei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.