Dennis támad, a Ferrari tesztel

- Formula-1 - Még két nap, és pénteken reggel 11 órakor az első szabadedzéssel elkezdődik a 16. Marlboro Magyar Nagydíj, a világbajnokság idei 13. futama. Mint ismeretes, Michael Schumacher, a Ferrari pilótája akár már vasárnap ünnepelheti negyedik világbajnoki címét.

Munkatársunktól
2001. 08. 15. 17:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Schumacheren kívül a világbajnoki címre matematikailag még David Coulthardnak (McLaren-Mercedes), Ralf Schumachernek (Williams-BMW) és Rubens Barrichellónak (Ferrari) van esélye. Döntés születik a Hungaroringen, ha együtt teljesül, hogy M. Schumacher három ponttal többet gyűjt DC-nél, Ralf nem szerez három ponttal többet a bátyjánál, és Barrichello nem szerez négy ponttal többet a csapattársánál.

Míg a pályán csak a szombati időmérő tréningen kezdődik az igazi csata, a nyilatkozatháború a háromhetes pihenő után újra fellángolt. Ron Dennis, a McLaren istálló vezetője szerint a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) másképp kezeli a Ferrari csapatot, mint az összes többit. Dennis úgy találja: M. Schumacher nem tiszta módon emelkedik ki a mezőnyből, kivételezett elbánásban részesül, így mindig örömmel látja, amikor legyőzik. Dennis azt is hozzátette, üdvös lenne, ha az FIA ugyanazzal a szigorúsággal lépne fel a kerpeni esetleges kihágásaival szemben, mint a többi 21 pilóta esetében.

A Ferrarit valószínűleg mindez nem nagyon zavarja, hiszen figyelmét a felkészülés köti le. Luca Badoer, a csapat tesztpilótája a fioranói tesztpályán hétfőn Barrichello, tegnap Schumacher négykerekűjét tesztelte, és állíttatta be a vasárnapi versenyre.

Jean Alesi a korábbi hírek ellenére még nem írta alá a 2002-re szóló szerződését a Jordan istállóhoz. A francia pilóta vasárnap a TF1 televíziónak kijelentette, jövőre is a Jordannél versenyez, Mario Miyakawa, az avignoni menedzsere azonban melegében cáfolta a hírt, s közölte: a megállapodást még nem szentesítették.

A Hungaroring Sport Rt. bejelentette, hogy a 16. Magyar Nagydíjra szerződést írt alá a Formula–3-as sorozatban szereplő Prost Junior Teammel, amelynek egyik autóját Baumgartner Zsolt kormányozza. A Hungaroring Rt. a pilóták öltözékén és az autókon is megjelenik.

MÁSFÉL ÉVTIZED ÉRDEKESSÉGEI. Az első újkori Magyar Nagydíjat 1986-ban rendezték. Hozzá kell tenni, hogy 1936-ban a Népligetben már randevúztak egymással az autósport akkori legjobbjai, s azt a versenyt a legendás olasz, Tazio Nuvolari nyerte. Ötven évvel később, 200 ezer néző előtt a brazil Nelson Piquet állt a dobogó tetején, aki egy év múlva megismételte győzelmét. A Hungaroring legeredményesebb versenyzője a néhai brazil Ayrton Senna, aki 1988-ban, 91-ben és ’92-ben győzött. Két-két alkalommal intették le elsőként Piquet-t, M. Schumachert, Mika Häkkinent, Jacques Villeneuve-öt és Damon Hillt, Thierry Boutsen és Nigel Mansell egyszer-egyszer tudott nyerni. A jelenlegi pontszámítási rendszer (a győzelemért 10 egység jár) szerint Senna 54 pontot szorgoskodott össze a magyar pályán, őt Hill követi 42 ponttal, míg a harmadik legeredményesebb pilóta M. Schumacher, 29 ponttal. A csapatok közül a Wil-liams hétszer, a McLaren ötször, a Ferrari kétszer, a Benetton pedig egyszer nyert Mogyoródon. A legtöbb pontot is Frank Williams istállója gyűjtötte (124) a McLaren előtt (105). A legszorosabb befutót 1990-ben láthatta a publikum, amikor Boutsen mindössze 0,288 mp-cel előzte meg Sennát. A legfölényesebb győzelem Hill nevéhez fűződik, aki 1993-ban 1:11,915 percet vert Ricardo Patresére. A Hungaroringen egyszer már ünnepeltek világbajnokot: 1992-ben Mansell második lett a győztes Senna mögött, s ezzel behozhatatlan előnyre tett szert az összetettben. Ugyancsak Mansell hajtotta végre azt a bravúrt, hogy az előzésre majdnem alkalmatlan pályán a 12. rajthelyről indulva nyert 1989-ben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.