Schumacheren kívül a világbajnoki címre matematikailag még David Coulthardnak (McLaren-Mercedes), Ralf Schumachernek (Williams-BMW) és Rubens Barrichellónak (Ferrari) van esélye. Döntés születik a Hungaroringen, ha együtt teljesül, hogy M. Schumacher három ponttal többet gyűjt DC-nél, Ralf nem szerez három ponttal többet a bátyjánál, és Barrichello nem szerez négy ponttal többet a csapattársánál.
Míg a pályán csak a szombati időmérő tréningen kezdődik az igazi csata, a nyilatkozatháború a háromhetes pihenő után újra fellángolt. Ron Dennis, a McLaren istálló vezetője szerint a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) másképp kezeli a Ferrari csapatot, mint az összes többit. Dennis úgy találja: M. Schumacher nem tiszta módon emelkedik ki a mezőnyből, kivételezett elbánásban részesül, így mindig örömmel látja, amikor legyőzik. Dennis azt is hozzátette, üdvös lenne, ha az FIA ugyanazzal a szigorúsággal lépne fel a kerpeni esetleges kihágásaival szemben, mint a többi 21 pilóta esetében.
A Ferrarit valószínűleg mindez nem nagyon zavarja, hiszen figyelmét a felkészülés köti le. Luca Badoer, a csapat tesztpilótája a fioranói tesztpályán hétfőn Barrichello, tegnap Schumacher négykerekűjét tesztelte, és állíttatta be a vasárnapi versenyre.
Jean Alesi a korábbi hírek ellenére még nem írta alá a 2002-re szóló szerződését a Jordan istállóhoz. A francia pilóta vasárnap a TF1 televíziónak kijelentette, jövőre is a Jordannél versenyez, Mario Miyakawa, az avignoni menedzsere azonban melegében cáfolta a hírt, s közölte: a megállapodást még nem szentesítették.
A Hungaroring Sport Rt. bejelentette, hogy a 16. Magyar Nagydíjra szerződést írt alá a Formula–3-as sorozatban szereplő Prost Junior Teammel, amelynek egyik autóját Baumgartner Zsolt kormányozza. A Hungaroring Rt. a pilóták öltözékén és az autókon is megjelenik.
MÁSFÉL ÉVTIZED ÉRDEKESSÉGEI. Az első újkori Magyar Nagydíjat 1986-ban rendezték. Hozzá kell tenni, hogy 1936-ban a Népligetben már randevúztak egymással az autósport akkori legjobbjai, s azt a versenyt a legendás olasz, Tazio Nuvolari nyerte. Ötven évvel később, 200 ezer néző előtt a brazil Nelson Piquet állt a dobogó tetején, aki egy év múlva megismételte győzelmét. A Hungaroring legeredményesebb versenyzője a néhai brazil Ayrton Senna, aki 1988-ban, 91-ben és ’92-ben győzött. Két-két alkalommal intették le elsőként Piquet-t, M. Schumachert, Mika Häkkinent, Jacques Villeneuve-öt és Damon Hillt, Thierry Boutsen és Nigel Mansell egyszer-egyszer tudott nyerni. A jelenlegi pontszámítási rendszer (a győzelemért 10 egység jár) szerint Senna 54 pontot szorgoskodott össze a magyar pályán, őt Hill követi 42 ponttal, míg a harmadik legeredményesebb pilóta M. Schumacher, 29 ponttal. A csapatok közül a Wil-liams hétszer, a McLaren ötször, a Ferrari kétszer, a Benetton pedig egyszer nyert Mogyoródon. A legtöbb pontot is Frank Williams istállója gyűjtötte (124) a McLaren előtt (105). A legszorosabb befutót 1990-ben láthatta a publikum, amikor Boutsen mindössze 0,288 mp-cel előzte meg Sennát. A legfölényesebb győzelem Hill nevéhez fűződik, aki 1993-ban 1:11,915 percet vert Ricardo Patresére. A Hungaroringen egyszer már ünnepeltek világbajnokot: 1992-ben Mansell második lett a győztes Senna mögött, s ezzel behozhatatlan előnyre tett szert az összetettben. Ugyancsak Mansell hajtotta végre azt a bravúrt, hogy az előzésre majdnem alkalmatlan pályán a 12. rajthelyről indulva nyert 1989-ben.
Rövid volt az orgoványi ámokfutás
