Egyöntetűen ellenezték a Formula–1 vezető gyártói azt az előzetes tervet, amely szerint már a július 20-i Brit Nagydíjtól betiltották volna az elektronikus segédeszközök használatát a versenyautókban, illetve a kommunikációban. A csata egyelőre az ő sikerükkel zárult, hiszen a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) néhány napja bejelentette: csak jövőre vezeti be a tiltó rendelkezéseket.
„A szükséges technikai berendezések, amelyekkel ellenőrizhető, hogy a csapatok valóban nem használják a betiltandó segédeszközöket, egyelőre nem állnak rendelkezésre” – hangzott az FIA indoklása.
Ez azt jelenti, hogy a csapatok egész évben használhatják a kipörgésgátlót, a „rajtgépet”, az automata sebességváltókat, s továbbra is engedélyezett lesz a kétirányú telemetria a depó és a versenyautó között.
Érdekes módon az ötszörös világbajnok Michael Schumacher is üdvözölte a döntést: „Soha nem titkoltam, hogy szerintem ezek az elektronikus rendszerek jók, mert lehetővé teszik a pilótának, hogy a maximumot hozza ki a gépből.” A német versenyző egy kérdésre azt is elmondta: nem szereti a jelenlegi kvalifikációs szisztémát, amely szerint az időmérő edzéseken minden pilóta csak egy mért kört autózhat.
„Én a régi rendszert jobban szerettem, ettől függetlenül minden szabályváltozás ellenére továbbra is versenyezni fogok” – nyilatkozta a Ferrari sztárja.
Még figyelemreméltóbb, hogy Bernie Ecclestone, a szakág fő jogtulajdonosa is kárhoztatja a mostani rendet, amely elsősorban Max Mosley FIA-elnök nevéhez köthető: „Az izgalmas időmérő edzések eltűntek. Először is a pilóták nem autózzák ki magukból a maximumot, másodszor pedig a mért körük után visszatérnek a boxba, és ott csücsülnek anélkül, hogy bármit tehetnének. Az új rendszer nem működik. Egy kicsit még várunk, de aztán változtatunk” – mondta a Formula–1 nagyfőnöke.
Noha a Ferrari szurkolói abban reménykedtek, hogy Michael Schumacher és Rubens Barrichello a hét végén Interlagosban már az új, F2003–GA jelzésű autóval versenyez majd, a csapat bejelentette: az új gép csak április 20-án, a San Marino-i Nagydíjon debütál majd. Ennek az az oka, hogy az elődjénél lényegesen gyorsabb F2003-ast még mindig nem tartják eléggé megbízhatónak Maranellóban, s úgy gondolják, az F2002-essel is képesek versenyeket nyerni. M. Schumacher egyébként további tizedmásodperceket faragott a fioranói körrekordból: szombaton 90 kört teljesített az olaszok házi pályáján, és a legjobb ideje 56,338 mp volt. A korábbi legjobb időt is ő tartotta 56,786-tal.
Az idei első két futamot megnyerő McLaren-Mercedes eközben szintén nem pihen a babérjain. A wokingiak, a Ferrarihoz hasonlóan, egyelőre szintén a tavalyi versenygépük továbbfejlesztett változatát használják – s nyerik vele a nagydíjakat –, de az új MP4/18-asról szóló hírek sejtetni engedik: közel van a nap, amikor kigördül a pályára a csodafegyverként emlegetett négykerekű. Az MP4/18-ashoz a Bild című német bulvárlap hírei szerint a Mercedes 930 lóerős motort fabrikált, a Mike Coughlan főkonstruktőr vezetésével készülő autóról pedig Adrian Newey technikai igazgató azt mondta: forradalmi újításokat alkalmaztak a tervezésénél.
Martin Whitmarsh főigazgató úgy nyilatkozott: a Brazil Nagydíj után elkezdik az MP4/18-as tesztelését, és már az április 20-i imolai versenyre is elviszik, amennyiben „két másodperccel gyorsabb és megbízhatóbb” a jelenleginél.
A vb-pontverseny állása 2 futam után: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 16 pont, 2. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 10, 3. Alonso (spanyol, Renault), Barrichello (brazil, Ferrari), Montoya (kolumbiai, Williams-BMW), M. Schumacher (német, Ferrari) és Trulli (olasz, Renault) 8-8, 8. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 6, 9. Frentzen (német, Sauber) 3, 10. Button (angol, BAR-Honda) 2, 11. Heidfeld (német, Sauber) 1.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
