Az anyagi bukás küszöbén áll az autós gyorsasági vb, a Forma–1 Német Nagydíjának otthont adó Hockenheimring. A versenypályát üzemeltető részvénytársaság néhány héten belül fizetésképtelen lesz, ha nem sikerül gyorssegélyt szereznie. A sportlétesítmény működését átvizsgáló szakértői iroda megítélése szerint egy esetleges pénzinjekció is csupán két hónappal hosszabbítaná meg az agóniát.
A kritikus helyzet két okra vezethető vissza: a Forma–1-es cirkusz szervezői – élükön Bernie Ecclestone-nal – egyre növelték követeléseiket, ugyanakkor csökkent a nézők érdeklődése. Az autóiparáról híres Németország, számtalan világmárka hazája vállalta két vb-futam rendezését, a Német Nagydíjat Hockenheimben és az Európa Nagydíjat a Nürburgringen. Michael Schumacher ráadásul olyan cégérnek bizonyult, amely mágnesként vonzotta az autósport barátait. A benzingőzös reményekre épült a hockenheimi részvénytársaság hatvanötmillió eurós befektetése öt évvel ezelőtt a pálya át- és kiépítésére, hiszen az F–1 akkor reális üzleti reményt nyújtott arra, hogy az invesztíció hamarosan visszakerül a vállalat kasszájába.
Csakhogy a számítás nem vált be. Az átlagemberek széles rétegére nehezedő szociális és anyagi gondok még a legvérmesebb szurkolókat is visszatartották attól, hogy magukra vállalják a háromszáz eurós jegyárakat. Az éveken keresztül domináló Schumi és vele együtt a Ferrari-istálló gyengélkedése tovább rontotta a helyzetet. A 2005 végén elővételben eladott belépők száma drámaian csökkent, s a viszszaesés a következő esztendőkre is prognosztizálható.
Így szinte kilátástalannak tűnik a Hockenheimring helyzete: az rt. különböző bankoknak 28 millió, a kezességet vállaló városnak 18,5 millió euróval tartozik. A település a részvények 51 százalékával rendelkezik, a további 49 a Badeni Motorsportklub tulajdona. A tulajdonosok egyetértenének azzal, hogy áruba bocsássák a létesítmény nevét, az esetleges érdeklődők a részvények negyedéhez juthatnának hozzá. A versenypálya menedzserei az osztrák példát tartják szem előtt, ahol az Österreichringet egy mobiltelefoncég kívánságára A1-Ringre keresztelték át. A szanálási tervekben szerepel, hogy a pálya átépített szakaszát és a Mercedes-lelátót eladnák egy lízingtársaságnak, amelytől azután bérelnék ezek használatát. Az utóbbi megoldás a Hockenheimring esetében 25 millió eurós bevételt jelentene. Utolsó mentőövnek a tartományi kormányba helyezett bizalom számít, tehát az állami szubvencionálás.
A Forma–1 németországi konstrukciója akkor is megváltozna, ha sikerülne rövid távon elhárítani a fizetésképtelenség veszélyét. A Hockenheimring és a Nürburgring vezetői belátták, hogy két nagydíj költségeit nem képesek fedezni, ezért rotációs formában idényenként csak egy nagydíjat vállalnának. „Minden lehetőséget igyekszünk átvilágítani” – hangoztatja Georg Seiler, az rt. ügyvezetője, aki tudja, hogy a vállalkozást 2008-ig szerződés kötelezi a Német Nagydíj megrendezésére. Így már azt a hírt is örömmel vette tudomásul, hogy Ecclestone nem gördítene akadályt a két nagy német pálya rotációs tervei elé.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
