Egyelőre a zászlók értelmezésével is küzd az F1 fenegyereke

Nyikita Mazepin idei Formula–1-es bemutatkozása óta folyamatosan a kritikák kereszttüzében van. A Haas orosz pilótáján korábban a kicsúszásai miatt szórakozott az internet népe, azonban már a száguldó cirkusz berkein belül is egyre többet bírálják, mivel a futamokon gyakorta figyelmen kívül hagyja a kék zászlós jelzéseket.

Magyar Nemzet
2021. 05. 11. 20:43
Mazepin
Döcögősen indult Mazepin F1-es karrierje Fotó: MTI/EPA-ANSA/Davide Gennari
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az újoncok élete sosem könnyű, ezt idén Nyikita Mazepin a saját bőrén tapasztalja. Az ifjú pilóta már márciusi F1-es bemutatkozása előtt, decemberben is botrányba keveredett. Akkor egy viccesnek szánt videó miatt molesztálással vádolták. Ez az ügy aztán elcsitult, de Formula–1-es versenyzőként sem lett minden rózsaszín Mazepin számára. A Haas pilótája első futamát mindössze három kanyar megtétele után kicsúszással fejezte be, és az internet trolljai kegyelmet nem ismerve szedték szét emiatt Mazepint.

A folytatás sem sikerült fényesre, szinte minden versenyhétvégén történt olyan eset, ami miatt reflektorfénybe került az orosz, és nem a jó értelemben. Ezúttal nem pördült meg vagy sértette meg a versenyzői etikettet, hanem a legutóbbi két futamon a kék zászlókat (ezzel figyelmeztetik a lassabb pilótát, hogy engedje el az őt lekörözni érkező versenyzőt) nem vette figyelembe. Portugáliában Sergio Pérezt (Red Bull) akadályozta, a Spanyol Nagydíjon pedig maga Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke panaszolta be Michael Masi versenyigazgatónál Mazepint, mivel Lewis Hamiltont gátolta meg a továbbhaladásban.

Döcögősen indult Mazepin F1-es karrierje
Fotó: MTI/EPA-ANSA/Davide Gennari

A fiatal versenyző az esetek miatt büntetőpontokat is kapott, de nem csinált nagy ügyet a dologból, elmondása szerint csak futamok kérdése, és hozzászokik a kék zászlókhoz.

– Életemben először Imolában találkoztam a kék zászlókkal. Csak tanulnom kell, ugyanúgy, ahogy annak idején a vezetést is. Öt-hét évig tartott, míg megtanultam jól vezetni. Remélhetőleg néhány versenyhétvége alatt megbarátkozom a kék zászlókkal is – nyilatkozta a 22 éves pilóta.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.