Csupán hárman maradtak versenyben
Három konzorcium maradt versenyben a budapesti elektronikus jegy- és bérletrendszer kialakítására decemberben kiírt pályázaton a BKV múlt heti döntése alapján – értesült a Világgazdaság. A tenderen eddig hat konzorcium volt érdekelt: az EDS Magyarország Kft.-Compuworx, a MÁV Informatikai Kft., a Sagem Magyarország Kft., a Scheidt & Bachmann GmbH, a T-Systems és a Telvent GIT SA konzorciumai jelentkeztek a kiírásra. Közülük az EDS Magyarország Kft.-Compuworx, a Sagem Magyarország Kft. és a T-Systems konzorciumai adhatják be részletesen kidolgozott ajánlatukat a június 20-i határidőig.
A MÁV Informatikai Kft. konzorciuma hivatalosan is bejelentette, hogy fellebbez a döntés ellen, és a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul.
Feltölthető műanyag bérlet és papírjegy
Az eredeti tervek szerint augusztus végén hirdetnék ki a pályázat győztesét, és szeptember végére akár a szerződés is megköthető. A nyertes pályázó várhatóan kiépíti a rendszert, majd 10 évig üzemelteti, amiért a BKV rendelkezésre állási díjat fizet. Ezt követően a rendszer a BKV tulajdonába kerül. A beruházás összköltsége 20 milliárd forint.
Az elektronikus rendszer bevezetésével a bérletek műanyag alapú, feltölthető csipkártyák lesznek, a jegyek pedig papíralapúak, de szintén feltölthetők. A megoldással elsőként a kisföldalattin, várhatóan 2006 márciusában találkozhatunk.
Megéri-e a csiprendszer?
Az ellenzéki fővárosi képviselők korábban arra hívták fel a figyelmet: a városvezetés ígéreteivel szemben a döntés szinte bizonyosan áremelést jelent majd, miközben fennáll a gyanú, hogy a nagy sietséggel meghirdetett tenderen a jelenlegi kormányhoz kötődő cég kerül hosszú időre bebetonozott pozícióba egy évvel a választások előtt – írta korábban a Magyar Nemzet. Fónagy János volt közlekedési miniszter, az Országgyűlés közlekedési albizottságának fideszes elnöke indokolatlannak tartja a lépést, mivel a metrón kívül, a felszíni közlekedésben műszakilag kétségesnek tartja a rendszer alkalmazhatóságát.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes azonban úgy véli: a bliccelők számának jelentős csökkenésével évi 3-4 milliárdot takarítanának meg, s ez fedezné a kiadásokat. A BKV Rt. vezérigazgató-helyettese pedig kijelentette: áremelés nem várható, csipkártyaleolvasókat pedig buszokra és villamosokra is fel lehet szerelni.
Nem kell senkinek a Demszky által „elhordott” jacht>/b>
Jelentkező hiányában nem kelt el a BKV árverésre bocsátott, tizenkét személyes jachtja. Az 50 millió forintért meghirdetett hajóról a próbaút során kiderült: sérült és elhanyagolt, javítására tízmilliókat kéne költeni. Szakemberek szerint az egykor 17 millió forintért vásárolt jármű most 6-8 milliót ér – írja a Népszabadság. A hajót az elmúlt években többször bérelte ki a Főpolgármesteri Hivatal Demszky Gábor számára, reprezentációs célra.