E-bérlet: háromra olvadt az esélyesek köre

Három konzorcium maradt versenyben a BKV csipkártyarendszerének kialakítására kiírt pályázaton. A MÁV Informatikai Kft., amely nincs a három között, bejelentette: fellebbez a döntés ellen. A rendszert elsőként a kisföldalattin vezetik be, várhatóan jövő márciusban.

MNO
2005. 06. 01. 9:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csupán hárman maradtak versenyben

Három konzorcium maradt versenyben a budapesti elektronikus jegy- és bérletrendszer kialakítására decemberben kiírt pályázaton a BKV múlt heti döntése alapján – értesült a Világgazdaság. A tenderen eddig hat konzorcium volt érdekelt: az EDS Magyarország Kft.-Compuworx, a MÁV Informatikai Kft., a Sagem Magyarország Kft., a Scheidt & Bachmann GmbH, a T-Systems és a Telvent GIT SA konzorciumai jelentkeztek a kiírásra. Közülük az EDS Magyarország Kft.-Compuworx, a Sagem Magyarország Kft. és a T-Systems konzorciumai adhatják be részletesen kidolgozott ajánlatukat a június 20-i határidőig.

A MÁV Informatikai Kft. konzorciuma hivatalosan is bejelentette, hogy fellebbez a döntés ellen, és a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul.

Feltölthető műanyag bérlet és papírjegy

Az eredeti tervek szerint augusztus végén hirdetnék ki a pályázat győztesét, és szeptember végére akár a szerződés is megköthető. A nyertes pályázó várhatóan kiépíti a rendszert, majd 10 évig üzemelteti, amiért a BKV rendelkezésre állási díjat fizet. Ezt követően a rendszer a BKV tulajdonába kerül. A beruházás összköltsége 20 milliárd forint.

Az elektronikus rendszer bevezetésével a bérletek műanyag alapú, feltölthető csipkártyák lesznek, a jegyek pedig papíralapúak, de szintén feltölthetők. A megoldással elsőként a kisföldalattin, várhatóan 2006 márciusában találkozhatunk.

Megéri-e a csiprendszer?

Az ellenzéki fővárosi képviselők korábban arra hívták fel a figyelmet: a városvezetés ígéreteivel szemben a döntés szinte bizonyosan áremelést jelent majd, miközben fennáll a gyanú, hogy a nagy sietséggel meghirdetett tenderen a jelenlegi kormányhoz kötődő cég kerül hosszú időre bebetonozott pozícióba egy évvel a választások előtt – írta korábban a Magyar Nemzet. Fónagy János volt közlekedési miniszter, az Országgyűlés közlekedési albizottságának fideszes elnöke indokolatlannak tartja a lépést, mivel a metrón kívül, a felszíni közlekedésben műszakilag kétségesnek tartja a rendszer alkalmazhatóságát.

Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes azonban úgy véli: a bliccelők számának jelentős csökkenésével évi 3-4 milliárdot takarítanának meg, s ez fedezné a kiadásokat. A BKV Rt. vezérigazgató-helyettese pedig kijelentette: áremelés nem várható, csipkártyaleolvasókat pedig buszokra és villamosokra is fel lehet szerelni.




Nem kell senkinek a Demszky által „elhordott” jacht>/b>

Jelentkező hiányában nem kelt el a BKV árverésre bocsátott, tizenkét személyes jachtja. Az 50 millió forintért meghirdetett hajóról a próbaút során kiderült: sérült és elhanyagolt, javítására tízmilliókat kéne költeni. Szakemberek szerint az egykor 17 millió forintért vásárolt jármű most 6-8 milliót ér – írja a Népszabadság. A hajót az elmúlt években többször bérelte ki a Főpolgármesteri Hivatal Demszky Gábor számára, reprezentációs célra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.