Lukács Csaba: A Kóka János által az évtized üzletének nevezett szerződés „az acélipar óta az első jelentős lépés ebben a térségben”, a beruházás évente 80 milliárd forinttal növeli az ország exportját. A miniszter arról nem mondott konkrétumot, hogy mivel sikerült idecsábítani a céget, a gumigyárnak szánt támogatás mértékét ugyanis saját kezűleg államtitoknak minősítette. A sajtóhírek szerint az acéliparáról ismert város szocialista városatyái arra hivatkozva támogatták a fejlesztést, hogy az új üzem pályakezdőket és munkanélkülieket foglalkoztathatna.
Most lássunk egy másik, hasonló beruházást. Aki júliusban is olvasott újságot, azt értesülhetett arról, hogy Tatabányára jön Japán legnagyobb gumigyára. A Bridgestone ötvenegyedik üzemét építi fel nálunk, ahol 2009 első fél évében majd nyolcezer abroncsot tudnak előállítani naponta. A beruházás értéke ötvenmilliárd forint, a gyár száznyolcvanöt magasan képzett szakembernek ad munkát. Az akkori hírekből az is kiderült, hogy a Bridgestone a várostól nem kapott különleges adókedvezményeket, azonban a cég által fizetett helyi adóból elvégeznek majd olyan beruházásokat, amelyek a befektetés körülményeinek javítását szolgálják.
A japánok különben olyan fejlett technológiát hoznak a városba, amellyel teljesen automatizált gépsorokon készülnek a személyautókra és kisteherautókra való gumiabroncsok.
Vegyük csak pőrén a számokat: a koreaiak 132 milliárd forintból, 1500 munkahellyel hoznak létre egy napi tizenháromezer abroncs előállítására képes üzemet. A japánok ötvenmilliárdos beruházással és 185 munkással állítanak elő napi nyolcezret. Nem vagyok gumiipari szakember, de a józan paraszti eszem azt mondja: oda kell a sok munkáskéz, ahol kevéssé fejlett technológiát használnak.
(Magyar Nemzet, 2005. november 8.)
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
