A pénteken tett feljelentés szerint az ismeretlen számról a családot felhívó – a mobilszolgáltató képviselőjeként bemutatkozó – nő azt közölte, hogy a család kétmillió egyszázezer forintot nyert egy – az ügyfelek telefonszáma alapján összeállított – sorsoláson. Az ismeretlen hozzátette: csak akkor tudják átvenni a nyereményt, ha a család vásárol négy darab tízezer forintos feltöltő kártyát, majd biztosította őket afelől, hogy kis idő múlva visszahívja őket. A gyanús marketingfogás ekkor még nem szúrt szemet: a család egyik tagja elsietett a közeli benzinkútra, hogy megvegye a kártyákat.
A nem sokkal később – ismét ismeretlen telefonszámon – bejelentkező nő kérte, hogy diktálják be a kártyák azonosító számait, majd közölte: ellenőriznie kell, hogy a számok valóban újonnan vásárolt és fel nem használt telefonkártyákhoz tartoznak, majd közölte: később ismét visszahívja őket, hogy megbeszéljék a nyeremény átvételének részleteit. A házaspár csak jóval a történtek után jött rá, hogy csalás áldozatai lettek. Miután felhívták a szolgáltatót, bizonyossá vált, hogy ilyen nyereményakciót nem szerveztek a közelmúltban, a kártyák azonosító számai alapján pedig más telefonokat töltöttek fel.
Az ügyben a veszprémi rendőrkapitányság bűnügyi osztálya rendelt el csalás megalapozott gyanúja miatt nyomozást. Nem kizárt, hogy a jövőben hasonló trükkel más mobiltulajdonost is megkísérelnek becsapni, ezért azt tanácsolják, hogy az ismeretlen számról érkező hívások esetében akkor se adjunk ki kártyaszámokat, személyes adatokat, ha ez a nyeremény átvételének feltétele. Több mint gyanús, ha az ismeretlen számról hívó személy készségesen felajánlja, hogy majd ő újra telefonál, ám elzárkózik attól, hogy megadja a saját telefonszámát vagy bármilyen más adatot, amely alapján azonosítani lehetne.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
