Várhatóan 8,6 milliárd forint körül alakul a kereskedelmi cégek internetes értékesítése az idén. Ebből a kiskereskedelmi forgalom részesedése 5,3 milliárd forint, míg a nagykereskedelmi cégek 3,3 milliárd forint értékben értékesítenek árut és szolgáltatást az interneten keresztül.
Az idén az öt fő feletti kereskedelmi cégek internetes beszerzése várhatóan eléri a 47,7 milliárd forintot. Ebből 12,1 milliárd forinttal részesednek a kiskereskedelmi cégek, 35,6 milliárd forinttal pedig a nagykereskedelem. A kereskedelmi cégek várakozásai szerint az internetes beszerzés
mennyiségi arányait tekintve az év hátralévő részében továbbra is emelkedik.
Az ICT szektor dinamikus fejlődésével felmerül a kérdés, hogy az eddigi hagyományos értékesítési utak mellett van-e létjogosultsága más alternatív csatornáknak. A mobiltelefon-alapú kereskedelemmel kapcsolatban ma még szkeptikusak a kereskedelmi vállalatok. Többségük középtávon az akciós termékek, standardizált áruk, élelmiszerek és műszaki cikkek mobilalapú értékesítésében, bemutatásában és reklámozásában lát lehetőséget.
A válaszadó öt fő feletti kereskedelmi vállalatok közül mindössze minden harmadik rendelkezik saját honlappal. Az internetes jelenlét fontosságának felértékelődését jelzi, hogy egy év múlva várhatóan háromból két cég már „megtalálható lesz” az interneten is. A legnagyobb növekedés az öt-kilencfős mikrovállalkozásoknál prognosztizálható.
A vállalatok arról számoltak be, hogy az általános céginformációk, valamint a termékek és szolgáltatások rövid leírása szinte kivétel nélkül megtalálható weboldalaikon. Hírlevelet, regisztrációt, ügyfélelemzést azonban ma még csak kis részük alkalmaz – a GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. felmérése szerint.
Halál lett a közös heroinozás vége a fővárosban
