Demszky Orbánt okolja

A vízdíjat kivéve az infláció felett emelkednek januártól Budapesten a közszolgáltatások tarifái. A Fővárosi Közgyűlés tegnapi döntése értelmében átlagosan 12 százalékkal kell többet fizetni különböző közművek igénybevételéért. A főpolgármester a díjnövekedést a jövőre elkezdődő fejlesztésekkel indokolta. A közgyűlés lapzártánk után döntött a BKV jövő évi tarifáiról és egy újabb, összesen 87 milliárd forintos hitel felvételéről.

Gidró Kriszta
2002. 12. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövőre a csatornadíj 7,5 százalékkal emelkedik, azaz köbméterenként 137,2 forint lesz. Demszky Gábor főpolgármester az inflációt 3 százalékkal meghaladó díjnövekedést a jövőre kezdődő nagyberuházásokkal indokolta. Elmondta: 2003-ben kezdődik a központi szennyvíztisztító építésének előkészítése, a beruházás 103 milliárd forintba kerül. A szemétdíj 10,49 százalékkal emelkedik. A nagyarányú árnövelést szintén a jövő évben kezdődő fejlesztések indokolják. A Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. legnagyobb beruházása a rákospalotai hulladékégető korszerűsítése lesz. A tervek szerint a főváros jövőre száz új szelektív hulladékgyűjtő szigetet hoz létre. A kéményseprés díját nyolc százalékkal emelte meg a közgyűlés, és ugyanennyivel nőnek a temetkezési díjak is. Az infláció alatt, vagyis 3,9 százalékkal emelkedik a vízdíj.
Lapzártánkkor tárgyalta a közgyűlés a BKV-jegyek árának emelését. Az előterjesztés értelmében január 1-jétől 10, július 1-jétől pedig további 5 százalékkal emelkednek a tarifák. A vonaljegyek tehát január 1-jétől 120, júliustól pedig 125 forintba kerülnek. A bérletekért 4450, illetve 4670 forintot kell fizetni, míg a tanuló- és nyugdíjasbérletek ára 1445, illetve 1515 forint lesz.
Demszky Gábor főpolgármester a közgyűlést megelőző sajtótájékoztatóján elsősorban az Orbán-kormányt hibáztatta a közműcégek helyzetéért. Mint mondta, az előző kabinet elsősorban a BKV-t hozta lehetetlen, csőd közeli helyzetbe, de a budapesti címzett támogatások elutasításával a fejlesztések terhét is az önkormányzatra, illetve annak cégeire hárította. Demszky szerint például a BKV esetében az Orbán-kormány döntéseinek következménye csak a tömegközlekedés összeomlása vagy egy jelentős áremelkedés lehet. Az ellenzék az összes díjemelést elutasította.
***
Többmilliós bírság a BKV-nak. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a versenyt korlátozó kartellmagatartás miatt a Budapesti Közlekedési (BKV) Rt.-t 30 millió, illetve három hírlapkereskedő céget további 30 millió forintra bírságolta. Megállapították: a vállalkozások által 1996. január 17-én megkötött megállapodás, amely szerint a BKV csak a Hírker és a Buvahír hozzájárulásával létesíthet további újságárushelyeket a közlekedési társaság területén, versenyt korlátozó megállapodásnak minősül. (H. E.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.