Kedvezőbb helyzetbe kerülne a nemzeti légitársaság, amenynyiben csatlakozhatna egy korábban létrejött, ám folyamatosan formálódó szövetségi rendszerek egyikéhez, hiszen az útvonalhálózat bővülésével jelentősen növekedne a bevétel, az átszállások is egyszerűbbé válnának, és néhány ráfizetéses járatot is nyereségessé lehetne tenni. Erre a csatlakozásra ismételten várni kell – annak ellenére, hogy a téma időről időre napirendre kerül, és a piaci trendeknek ellentmondó optimizmusban eddig nem volt hiány – hiszen a légitársaság gazdaságilag nincs irigylésre méltó helyzetben, és globális szinten sem rendeződött még a piac a 2001-es terrortámadás és a háborús események miatt. Bár a Malév Rt. vezetése év elején 2003-ra nullszaldót ígért, a számításokat keresztülhúzta az iraki háború és a SARS-járvány, nem tett jót továbbá az sem, hogy év közben a pénzügyminiszter javaslatára szinte egyik napról a másikra menesztette az ÁPV Rt. a légitársaság teljes menedzsmentjét. Az idei üzleti évet veszteséggel zárja a társaság – ennek mértéke a tavalyi 2,3 milliárd forintot is meghaladhatja –, ám ha jövőre sikerülne nyereségessé, illetve önellátóvá tenni a céget, mint ahogy azt Sándor László, a Malév Rt. elnök-vezérigazgatója tervezi, még mindig nehézzé tenné a helyzetet a több milliárd forint adósság.
A Malév Rt. legnagyobb eséllyel az Air France vezette Sky Team szövetségi rendszerhez csatlakozhatna. Mint ismert, a magyar cég 2001-ben kereskedelmi partneri szerződést kötött a világ jelenleg negyedik legnagyobb légitársaságával, a holland KLM-mel (az együttműködés a Budapest–Amszterdam útvonalra terjed ki), amely éppen az Air France légitársasággal egyesül. A Malév számára ez a folyamat rövid távon késleltetheti a csatlakozást, hiszen a fúziót követően megkezdődik egy konszolidációs folyamat, a magyar cég számára pedig cseppet sem előnyös, hogy a Sky Team csoport tagja az egyik legnagyobb vetélytárs, a CSA cseh légitársaság.
A szövetségi csatlakozástól függetlenül jelentős változásokra készül a Malév Rt. vezetése, hiszen a versenytársak is megteszik a szükséges lépéseket. Mint azt Sándor László elnök-vezérigazgató egy genfi tájékoztatón elmondta, a legfőbb cél olyan működési és értékesítési rendszer kialakítása, amely olcsóbb szolgáltatásokat tesz lehetővé, ám ezzel együtt egy szélesebb utazóközönség számára válik elérhetővé a repülés. Fontos – tette hozzá –, hogy a bevételeket növeljék, illetve a cég pénzügyi helyzetét rendbe tegyék. Az európai járatokon hamarosan megszűnik az alacsony kihasználtságú első osztály, és a fedélzeti kiszolgálási rendszert is átalakítják.
A Malév Rt. idén is új járatokkal bővítette hálózatát (Split, Genf, Krakkó), ám a jövőben csak azokat az útvonalakat tartják meg, amelyek rentábilisak. A spliti járat iránt igen nagy az érdeklődés, Krakkóba viszont kevés utas utazik Malév-gépen, ezért utóbbit várhatóan leállítják. A tengerentúli járatoknál is változások várhatók (New York, Torontó), mivel a Malév Rt. értékesíti a hosszú távú repülésre alkalmas két Boeing 767-es gépét. A szolgáltatást ugyanakkor fenn kívánják tartani, a tervekben közös üzemeltetésű járatok szerepelnek, ami anynyit jelent, hogy más légitársaságok gépein foglal, illetve vásárol üléseket a Malév Rt.
A tervek között szerepel ugyanakkor a kelet-európai piac bővítése. A hat Fokker 70-nek idén lejár a bérleti szerződése, hármat azonban megtart a Malév, mivel nagyon kedvező ajánlatot kaptak a járművek tulajdonosaitól. A Malév Rt. jelenleg négy Bombardier CRJ–200-as repülőgéppel rendelkezik, a további hat járműre meglévő opciót nem hívják le.

Zöld rendszám a jövő kulcsa? 10-szeres növekedés 2020 óta