Létesítményeinek több mint felét a rendezetlen tulajdonviszonyok miatt nem tudja értékesíteni a MÁV Rt., a máig tisztázatlan kincstári, illetve MÁV-vagyon miatt az ingatlanok esetében a tulajdoni lapok sem állnak rendelkezésre. Havai János, a MÁV Rt. ingatlangazdálkodási üzletágának vezetője szerint mielőbb fel kell szabadítani azokat az ingatlanokat, amelyek nem az alaptevékenységhez tartoznak, másrészt a bevételeket a vasút fejlesztésére fordítanák. Ismert ugyanakkor az a kormányzati szándék, hogy a MÁV fejlesztéséhez az ingatlanok értékesítéséből kell előteremteni a források egy részét, ami a jelenlegi viszonyok között zsákutcába vezethet. A vasút nehéz pénzügyi helyzete és eladósodása abból adódik, hogy az állam a megrendelt szolgáltatásokat nem téríti meg teljeskörűen, mellőzi a szükséges beruházásokat, így a veszteségeket és a fejlesztéseket drága piaci hitelből finanszírozza a társaság. Az ingatlanok eladása csak a hiány egy részének csökkentésére lenne elegendő, ám mivel nem rendezett a MÁV állammal fennálló szerződése, romlik a pénzügyi helyzet.
A vezetők nem tudják megmondani, hogy konkrétan mire fordítják az értékesítésből befolyt összegeket. A gépészeti üzletág tervei között új vonali mozdonyok beszerzése szerepel, ám alapvető probléma a források előteremtése. A MÁV 190 mozdonyt korszerűsítene 2006-ig, a beruházás 2-3 éven belül térülne meg. A pályahálózatot kezelő üzletágnál három év alatt húszmilliárd forint költségmegtakarítás szerepel; a létszámot a fejlesztések és átszervezések miatt 3250 fővel csökkentenék.
*
A kormány szándékai szerint – mint arról beszámoltunk – privatizálná az egyébként nyereséges árufuvarozás azon területeit, amelyek megfelelő bevételeket hoznának a költségvetésnek.

A humán tantárgyak jobban mennek a mesterséges intelligenciának