Kiemelt feladatként kezelik a MÁV Rt.-nél az EU által támogatott fővonali beruházásokat, ennek megfelelően a törzshálózat egyes szakaszainak teljes átépítésére költik az anyagi források felét. Idén az ISPA-program részeként további fejlesztések lesznek a Budapest–Hegyeshalom, Budapest– Cegléd, a Boba–Zalalövő és a Békéscsaba–Lökösháza közötti vasútvonalakon. A beruházások során 120–160 kilométeres sebességre teszik alkalmassá a vasúti pályákat, felújítják a biztosító- és távközlő berendezéseket, valamint a nagyobb állomásokat, s 2006-ig villamosítják a vonalat Bobától a szlovén határig. Az egyik legforgalmasabb hazai vasútvonal felújításához Budapest– Cegléd–Szolnok között az Európai Fejlesztési Bank (EIB) hiteléből kezdett hozzá a MÁV Rt. még 1998-ban, a munkákat azonban csak 2006-ban fejezik be. Ugyancsak az EIB kölcsönéből, illetve költségvetési és MÁV-pénzből építik át a vasúti pályát, a biztosítóberendezéseket Cegléd és Kecskemét között, a rehabilitációs munkálatok szintén 2006-ig tartanak. Bár a kormány tavaly írt alá szerződést a nemzetközi pénzintézettel hatvanmilliárd forint értékű újabb vasúti fejlesztésről, a Rákospalota–Újpest, Érd, Székesfehérvár állomások felújítása, a Budapest– Esztergom, Budapest–Lajosmizse vasútvonalak korszerűsítése és a Győr–Celldömölk közötti szakasz villamosítása csak 2005-ben kezdődhet el: ezekhez a programokhoz a költségvetés nem biztosít idén hazai forrást, így csak a tervezést és a pályázati kiírásokat lehet lebonyolítani. Hasonló indokok miatt lassultak a beruházások az elmúlt két évben a szlovén átmenetet lehetővé tévő Zalalövő–Zalaegerszeg vasútvonalon.
A MÁV Rt. az EU Kohéziós Alapból juthat jelentősebb összegekhez a csatlakozást követően, ennek megfelelően lesz lehetőség a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal teljes felújítására 2005 és 2008 között. Többek között ezen a vonalon közlekednének azok az elővárosi motorvonatok, amire idén írnak ki pályázatot a MÁV-nál. A vasúttársaság 2004-ben saját költségvetéséből, illetve hitelből a Tolna– Mözs–Szekszárd, Ágerdőmajor– Mátészalka, Vásárosnamény–Nyírmada vonalakat korszerűsíti, s félmilliárd forintot költ a sorompók átépítésére.

Ilyen volt az idei matekérettségi a tanár szemével