Miközben több hónapot csúszhat a 4-es metró építésének megkezdése, kemény kritika fogalmazódott meg a beruházást lebonyolító DBR metróprojekt-igazgatóság gazdálkodásával kapcsolatban. Ráadásul még a Fővárosi Közgyűlés szocialista frakciója sem kapott választ a költségtúllépéssel kapcsolatos kérdéseire.
Szinte bizonyos, hogy nem tartható a 4-es metró 2008 végére tervezett átadási határideje. A környezetvédelmi engedély után ugyanis a vasúthatóságit is megtámadta a Levegő Munkacsoport környezetvédelmi szervezet, így az nem vált egyelőre jogerőssé. Ezáltal késést szenved az első, az alagútfúrásra és az állomások szerkezeti megépítésére vonatkozó nemzetközi pályázatok kiírása. Gulyás László, a DBR metróprojekt-igazgatóság vezetője azt mondta: ha a 4-es metró létesítési engedélye ellen benyújtott fellebbezés miatt új eljárás lesz, hónapokat csúszhat a jogerős vasúthatósági engedély kiadása, és át kellene gondolni a beruházás ütemtervét is.
A zöldszervezet szerint az első fokú vasúthatósági engedély nem tesz eleget a környezetvédelmi előírásoknak. A szervezet szakértői úgy vélik, hogy Őrmezőn a lakótelep környezetében megengedhetetlen mértékben nőne a forgalom, a zajszint és a levegőszennyezés a metró kelenföldi végállomása mellett építendő 1400 férőhelyes mélygarázs és buszpályaudvar miatt. A Levegő Munkacsoport csak azt tartja elfogadható megoldásnak, ha ötszáz méterrel meghosszabbítanák a metróalagutat és a Budaörsi útnál építenék ki a végállomást. Másik kifogásuk, hogy a metróberuházás következtében a fővárosi önkormányzat jelentős pénzt vonna el a BKV-tól, valószínűsíthetően közlekedési járatok szűnnének meg, valamint drasztikusan emelkedne a jegyek és bérletek ára.
A Fővárosi Közgyűlésben súlyos kritikát kapott a metróprojekt-igazgatóság. Még a szocialisták is bírálták annak tevékenységét, bár megszavazták a mindössze nyolcfős szervezet ez évi, 111 millió forintos költségvetését. Mitnyan György (Fidesz) fiktívnek nevezte a projektigazgatóság működésével kapcsolatos számokat. Ezt az SZDSZ visszautasította. Kifogások hangzottak el amiatt is, hogy az igazgatóság nyolc munkatársa miért keres jóval több pénzt – 600-700 ezer forintot – a többi köztisztviselőhöz képest. Kupper András, a Fidesz frakcióvezetője nem kapott választ arra, hogy még hányszor hosszabbítanak szerződést a 4-es metró kommunikációs feladatainak elvégzésére a Sawyer Miller Group nevű céggel, amelynek tulajdonosa korábban Demszky Gábor kampányfőnöke volt. Gy. Németh Erzsébet, az MSZP-s frakcióvezető pedig arra nem kapott választ, hogy hol tart az a közgyűlés által elrendelt vizsgálat, amely a 4-es metró Bartók Béla úti felszíni munkálatainál bekövetkezett 1,3 milliárd forintos engedély nélküli költségtúllépés okát keresi. Információink szerint ennek a vizsgálatnak a tartalmi része még el sem kezdődött.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban