Lamborghini Gallardo

Amikor a VW-konszern bekebelezte a Lamborghinit, szinte mindenki aggódott a legendás olasz márka jövőéjért. Aztán mégsem történt katasztrófa, sőt, az olaszok – a német cég hathatós anyagi segítségével – rövid időn belül már második szuperautójukat mutatják be. Először a nagyobb modell, a Murcielago látott napvilágot, a szaksajtó pedig azonnal és hangosan tapsolt az olaszok csodamasinájának. Egyrészt azért, mert a Murcielago olyan volt, mint egy igazi Lamborghini – bivalyerős, szélvészgyors és méregdrága. Ugyanakkor olyan is volt, mint egy igazi Audi, hiszen az autó kapcsán a legtöbb elismerés a gyártási minőséget méltatta.

MNO
2004. 03. 27. 4:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2003-as Genfi Autókiállításon pedig a Ferrari ősellensége végre bemutatta a Murcielago kistestvérét, a korábban L140 projekt néven emlegetett Gallardót. A Gallardo számos Lamborghini-hagyományt ápol, ám új szelek is fújnak a modenai cégnél, hiszen a Gallardo nagy elődeitől nem csak méreteiben különbözik. Egyrészt hatalmas ajtajai hagyományos módon, előre nyílnak, nem pedig a Diablón is látható, különleges zsanérozással gyártott szárnyasajtó alá kell bemásznia a büszke tulajnak.
Másrészt ez az első olyan Lamborghini, amelyet az Italdesign tervezett – egyben az első sorozatgyártású sportkocsi, amely az ifjú Fabrizio Giugiaro keze alól kikerült. Az alma nem esett messze a fájától, a zseniális Giorgetto fia nem okozott csalódást: a Murcielagónál, vagy pláne a Diablónál jóval letisztultabb vonalú, ugyanakkor egyértelmű identitású karosszéria láttán könnyen elbizonytalanodhatnak azok, akik eddig egy Porsche GT2-re vagy egy Ferrari Modena 360-ra spóroltak.



A kis Lamborghini a felszín alatt is potensnek tűnik, hiszen az erőforrás megalkotásakor az olaszok semmit nem bíztak a véletlenre. Régóta ismert alapigazság autós berkekben , hogy a lökettérfogatot semmivel nem lehet pótolni, ezért az olasz tervezők nem fukarkodtak a hengerek számával és az égéstér lökettérfogatával sem. A hátsó tengely előtt hosszában beépített, vadonatúj, ötliteres V10-es már önmagában is impozáns látvány, 500 lóereje pedig állandó négykerékhajtás segítségével jut az aszfaltra. Ennek a hajtásláncnak az alkalmazása egyáltalán nem meglepő, hiszen az Audi évtizedek óta szakértője a quattro-hajtásnak. A Gallardo hatfokozatú váltója hagyományos, kézi változatban és a kormánykerék mögé szerelt fülekkel kapcsolható, szekvenciális kivitelben egyaránt kapható.



A nettó 120 ezer Euróért (körülbelül 29 millió Forint) kínált utcai rakétából idén mintegy 800 darabot készít a gyár, a teljes tervezett kapacitás évi 1300 autó. Ez naponta hat Gallardót jelent, ám ha az érdeklődés indokolja, a Lamborghini akár napi nyolc példányra is hajlandó felfejleszteni a gyártást.



E tekintetben a Gallardo szintén forradalmat hajthat végre a Lamborghini háza táján, hiszen az utóbbi években a büszke olasz márka ilyen darabszámokról még csak nem is álmodhatott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.