Nemcsak az autósok és fuvarozók veszítenek a magas magyarországi üzemanyagárakon, de a költségvetés is. Információnk szerint a nemzetközi szállításokban részt vevő fuvarozó vállalkozások legtöbbjénél már szabályzatban írják elő a gépjárművezető alkalmazottaknak, hogy tilos Magyarországon tankolniuk. Hazánkból kifelé menet csak anynyi üzemanyag lehet kamionjukban, amennyi a határ, illetve a szomszédos ország első kútjának eléréséig szükséges. De a határ másik oldalán munkát vállaló magyarok, sőt még a turisták is úgy tervezik útjukat, még csak véletlenül se töltsék tele autójuk tartályát itthon.
Ezzel a magyar állami költségvetés nemcsak a jövedéki adót (ami a benzinnél literenként 103,50, illetve a gázolajnál 85 forint), hanem az erre rakódó áfát (átlagos áron számolva megközelítőleg 50 forintot literenként) veszíti el, azaz összesen literenként átlagosan benzinnél 150, míg gázolajnál 135 forintot.
A Magyar Ásványolaj Szövetség tagvállalatainak kútjainál tavaly 1,663 milliárd liter benzin és 1,158 milliárd liter gázolaj fogyott. Azt, hogy pontosan mekkora lehet az a mennyiség, amit nem nálunk, hanem a szomszédos országokban vásárolnak meg a vállalkozók, magánszemélyek, illetve mekkora lehet az az összeg, amelytől ennek következtében a központi költségvetés elesik, nehéz megbecsülni. Egyes vélemények szerint akár több tíz milliárd forintra is rúghat. Ráadásul, ha a magyar költségvetés nem lenne olyan nagy étvágyú, s kisebb lenne az üzemanyagok adótartalma, s így a benzin és a gázolaj ára, akkor az osztrákok, szlovákok járnának át tankolni hozzánk, s járulnának hozzá vásárlásuk útján a magyar büdzséhez. Így nem csoda, hogy sokan úgy látják – a vámosok megfeszített munkája ellenére –, nőtt a benzincsempészet.

Menczer Tamás: Elfogtam egy levelet!