A héten Pekingben zajló nemzetközi autóipari kiállításon a nyugati cégek sorra jelentették be, illetve erősítették meg kínai autógyártási terveiket. Az évtized végéig összesen 13 milliárd dollárt fektetnek be, s akkor már évente hatmillió kocsit akarnak gyártani Kínában.
Kínában több mint kétmillió autót adtak el tavaly, kétszer anynyit, mint 2002-ben. Az idén a növekedési ütem várhatóan húsz-harminc százalékra csökken, mert a kormány egyebek mellett a hitelek visszafogásával igyekszik hűteni a felgyorsult gazdasági növekedést. A központi bank az utóbbi hónapokban háromszor növelte a kereskedelmi bankok tartalékolási kötelezettségét.
A DaimlerChrysler Mercedesek gyártását kezdi meg jövőre az 1,1 milliárd dolláros beruházás keretében. Első lépésben 25 ezer C és E Class osztályú szedánokat fog gyártani. Az idén 14 ezer, a következő öt-tíz évben pedig évi ötvenezer luxusautó értékesítésére számít Kínában.
A Ford Motor ebben az esztendőben 65 ezerre, a korábbi háromszorosára tervezi növelni eladásait helyi gyárából. Évi 150-200 ezerre tervezi bővíteni gyártókapacitásait, s a következő években egymilliárd dollárt akar befektetni.
A távirati iroda a Reutersra hivatkozva arról számolt be, hogy a General Motors hárommilliárd dolláros beruházással meg kívánja kétszerezi kínai gyártókapacitását 1,3 millióra 2007-ben. A Hyundai Motor az idén 150 ezer, 2005-ben 300 ezer autót tervez gyártani Kínában. A Mazda Motor a következő négy évben számításai szerint megháromszorozza eladásait Kínában, s tervezi a gyártás beindítását is. Az idén 110 ezer, 2010-ben pedig 300 ezer autót akar eladni Kínában. A Mitsubishi Motors az idén 200 ezer, 2008/09-ben már 310 ezer autót tervez értékesíteni az országban.
A Volkswagen 740 millió eurót fordít két új motorüzem és egy összeszerelő gyár megépítésére Sanghajban és Dalianban. 2008-ig összesen 5,3 milliárd eurót fektet be, s kínai gyártókapacitását évi 1,6 millióra növeli.

Ezt mondta Orbán Viktor Gyurcsány lemondásáról és válásáról