A családi adag a legnépszerűbb a vevők körében

J É G K R É M P I A C

Nagy Ottó
2004. 07. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A családi kiszerelés további térhódítása, a kereskedelmi márkák piacának és részesedésének növekedése, valamint a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletek forgalmazásban betöltött elsődlegessége a jellemző – állapítja meg az ACNielsen legutóbbi, a jégkrémpiacról szóló felmérése, amelyből kiderül, hogy a jégkrémpiac növekedésének motorját az alacsony árú termékek, köztük a kereskedelmi márkák adták a vizsgált időszakban. A kereskedelmi márkás termékek a mennyiségi eladások 24 százalékával értékben tízszázalékos eredményt értek el.
A családi kiszerelés a vizsgált időszakban a mennyiségi eladás kilencven százalékát alkotta, ami elsősorban kedvező árának is köszönhető. A nyári szezonban a gyártók előszeretettel alkalmaznak „összecsomagolásos” akciókat, amelyek tovább növelik a családi termékek árelőnyét az impulzustermékekkel szemben. 2003-ban a legforróbb, június– júliusi időszakban, amikor a fogyasztás eléri csúcspontját, a családi kiszerelés átlagos ára literenként 412 forint volt, míg az impulzusjégkrémekért átlagosan 1834 forintot kellett fizetni.
Az Algida és a Schöller márkái által irányított piacon a termékek forgalmazásában kiemelkedően fontos szerep jutott a négyszáz négyzetméternél nagyobb alapterületű üzleteknek. A vizsgált időszakban az eladások 74 százalékát teljesítették. Jelentősen szétválik azonban az impulzus- és a családi termékek megoszlása. Az egyszeri fogyasztásra kínált termékeknek ugyanis 59 százaléka a kétszáz négyzetméternél kisebb egységből kerül a fogyasztók kosarába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.