A minden páros évben megrendezett farnborough-i show-nak ezúttal különös hangulatot kölcsönöztek azok a hírek, miszerint a rendezésért felelős cég – tekintettel a megváltozott üzleti klímára – a kiállítás megszüntetését, elköltöztetését vagy radikális átalakítását fontolgatja. A bizonytalanságból azonban a résztvevők semmit nem éreztek, inkább arra a sok milliárd dolláros üzleti lehetőségre összpontosítottak, amelyről a farnborough-i kiállítás a hírnevét szerezte.
A civil repülés világából élő cégek számára a legnagyobb kérdés az volt, hogy az ágazat elérheti-e még egyszer azt a prosperitást, amelyet 2001. szeptember 11-e előtt élvezett. A két gigantikus rivális, az amerikai Boeing és az európai Airbus láthatóan optimistán tekint a jövőre, igaz, a felmerülő légiforgalmi igényeket másként értelmezik, és teljesen eltérő válaszokat adnak azokra. Az Airbus a világ legnagyobb, kétszintes, 550 utas szállítására alkalmas gépét készíti, amelynek első prototípusa a napokban állt össze a franciaországi Toulouse-ban. Elképzeléseik szerint a nagy kapacitású és nagy hatótávolságú A–380-as géppel a központi repülőterek között ingázva arathatnak sikert. A Boeing ezzel szemben egy radikálisan új technológiákkal felszerelt, 250 üléses gép, a 7E7-es gyártását készíti elő, amely gazdaságosságával, alacsonyabb üzemanyag-felhasználásával és olcsóbb üzemeltethetőségével adna választ a felmerülő kérdésekre.
Az európai repülőgépipar katonai szárnya Farnborough-ban arra vár, hogy egy új és tehetős vevő támogassa megrendelésével a közös fejlesztésű Eurofighter Tájfun vadászgépet, amely a gyártó brit, olasz, német és spanyol partnerek problémái miatt a mai napig nem állt rendszerbe. Míg az illetékes kormányok arról vitáznak, hogy csökkentsék-e tovább a megrendelendő mennyiséget, a konzorcium szerencséjére Szaúd-Arábia jelezte vételi szándékát. A tárgyalások állítólag rövidesen sikert hozhatnak, és ez a lépés egyben újabb érvágást jelenthet az amerikai védelmi és repülőgépiparnak, amely eddig dominálta a közel-keleti ország óriási piacát.

Így perzseli fel a földet az óriási hőség – fotókon a súlyos aszály