Jelentősen megerősödtek a saját márkás termékek, a becsült adatok alapján jóval több mint harminc százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek, ha literben „mérjük” a jégkrémpiacot –értékelte az elmúlt évekre visszatekintve a hazai jégkrémpiac helyzetét Félix Miklós, a Family Frost Kft. ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy ez a szám főleg ahhoz képest magas, hogy öt évvel ezelőtt ez a kategória nem is létezett Magyarországon. A saját márkás szegmens legjelentősebb termékei főleg a dobozos, 1-3 literes készítmények, ezen belül is inkább az olcsóbbak. Az egyensúly beállására néhány év múlva kerülhet sor, addig minden valószínűség szerint növekedni fog a saját márkás termékek részesedése – számolt be a piac várható fejlődéséről a szakember, megemlítve azt is, hogy a saját márkák főleg a prémium, illetve az impulzus jégkrémektől vettek el piaci részesedést, miközben maga a piac csak tíz-húsz százalékkal nőtt az elmúlt években, az is főleg a nagyon kedvező időjárás hatására. A Family Frost a meglévő, becsült adatok alapján az öt legnagyobb hazai jégkrémes cég közé sorolja magát. Korábban próbálkoztak a tényleges számok mérésével is, de az sajnos nem sikerült, még a piaci trendek követése sem jött ki a piackutatási adatokból.
Az idei év, főleg a tavalyihoz hasonlítva, nagyon gyenge, hiszen a májusi-júniusi „hőguta“ helyett most inkább hűvös-esős volt az időjárás. Ez pedig nem kedvez az amúgy is nagyon alacsony hazai jégkrém-fogyasztásnak, tehát az idén az egész piacon erős visszaesésre számítunk a tavalyi eredményekhez képest – értékelte az idei évet Félix Miklós. A cég idei tevékenységét tulajdonképpen az uniós csatlakozás is befolyásolhatta volna, mivel eddig szinte kizárólag csak Magyarországról szereztünk be jégkrémeket, de mégsem így történt. Mert bár vizsgáltuk a külföldi beszerzés lehetőségét, nekünk ebből a szempontból a májusi csatlakozás későn jött, így most is itthonról vásárolunk – fűzte hozzá az igazgató.
A Family Frost a többi szereplőtől eltérően egészen speciális módon próbálja meg elérni a vásárlókat. Ez a közvetlenség értékesítési rendszerük fő előnye. Hátránya ugyanakkor, hogy rendkívül költséges ez az értékesítési forma, mert sokba kerül a folyamatos, zárt hűtési lánc fenntartása. A cég elsődleges célja ezzel az értékesítési formával az, hogy a vevők a lehető legjobb minőségben – mínusz 18 fokos hőmérséklet alatt –, szó szerint a „házuk ajtajánál” kapják meg a jégkrémet. Nagyon problematikus, ha a jégkrém kicsit is megolvad, ilyenkor ugyanis ha újra lefagy, akkor kikristályosodik és ezáltal romlik a minősége – mondta Félix Miklós.
Az országos lefedettséggel dolgozó vállalat bármily meglepő, nem tapasztal jelentős különbségeket az értékesítésben az ország különböző részei között. Meglátásuk szerint talán a nyugati országrészben egy kicsit nagyobb az egy vásárlásra jutó összeg, viszont kevesebbszer vásárolnak, míg a keleti országrészben fordított a helyzet. Más azonban a kereslet a városokban, ahol inkább a jobb minőségű, magasabb árfekvésű termékeket keresik, míg a falvakban jobban számít az ár-érték arány.

Egyre nagyobb bajban van Ruszin-Szendi Romulusz, akár tíz évet is kaphat