Házhoz viszik a jégkrémet

J É G K R É M P I A C Egyelőre még mozgásban van a hazai jégkrémpiac, még nem állt be, fejlődésben, növekedésben van. Az eddigi tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy jelentősen megerősödtek a kereskedelmi márkák. Ezen a piacon tevékenyedik már hosszú évek óta a speciális értékesítési formát választó Family Frost, amely valóban házhoz viszi a jégkrémet.

Nagy Ottó
2004. 07. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentősen megerősödtek a saját márkás termékek, a becsült adatok alapján jóval több mint harminc százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek, ha literben „mérjük” a jégkrémpiacot –értékelte az elmúlt évekre visszatekintve a hazai jégkrémpiac helyzetét Félix Miklós, a Family Frost Kft. ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy ez a szám főleg ahhoz képest magas, hogy öt évvel ezelőtt ez a kategória nem is létezett Magyarországon. A saját márkás szegmens legjelentősebb termékei főleg a dobozos, 1-3 literes készítmények, ezen belül is inkább az olcsóbbak. Az egyensúly beállására néhány év múlva kerülhet sor, addig minden valószínűség szerint növekedni fog a saját márkás termékek részesedése – számolt be a piac várható fejlődéséről a szakember, megemlítve azt is, hogy a saját márkák főleg a prémium, illetve az impulzus jégkrémektől vettek el piaci részesedést, miközben maga a piac csak tíz-húsz százalékkal nőtt az elmúlt években, az is főleg a nagyon kedvező időjárás hatására. A Family Frost a meglévő, becsült adatok alapján az öt legnagyobb hazai jégkrémes cég közé sorolja magát. Korábban próbálkoztak a tényleges számok mérésével is, de az sajnos nem sikerült, még a piaci trendek követése sem jött ki a piackutatási adatokból.
Az idei év, főleg a tavalyihoz hasonlítva, nagyon gyenge, hiszen a májusi-júniusi „hőguta“ helyett most inkább hűvös-esős volt az időjárás. Ez pedig nem kedvez az amúgy is nagyon alacsony hazai jégkrém-fogyasztásnak, tehát az idén az egész piacon erős visszaesésre számítunk a tavalyi eredményekhez képest – értékelte az idei évet Félix Miklós. A cég idei tevékenységét tulajdonképpen az uniós csatlakozás is befolyásolhatta volna, mivel eddig szinte kizárólag csak Magyarországról szereztünk be jégkrémeket, de mégsem így történt. Mert bár vizsgáltuk a külföldi beszerzés lehetőségét, nekünk ebből a szempontból a májusi csatlakozás későn jött, így most is itthonról vásárolunk – fűzte hozzá az igazgató.
A Family Frost a többi szereplőtől eltérően egészen speciális módon próbálja meg elérni a vásárlókat. Ez a közvetlenség értékesítési rendszerük fő előnye. Hátránya ugyanakkor, hogy rendkívül költséges ez az értékesítési forma, mert sokba kerül a folyamatos, zárt hűtési lánc fenntartása. A cég elsődleges célja ezzel az értékesítési formával az, hogy a vevők a lehető legjobb minőségben – mínusz 18 fokos hőmérséklet alatt –, szó szerint a „házuk ajtajánál” kapják meg a jégkrémet. Nagyon problematikus, ha a jégkrém kicsit is megolvad, ilyenkor ugyanis ha újra lefagy, akkor kikristályosodik és ezáltal romlik a minősége – mondta Félix Miklós.
Az országos lefedettséggel dolgozó vállalat bármily meglepő, nem tapasztal jelentős különbségeket az értékesítésben az ország különböző részei között. Meglátásuk szerint talán a nyugati országrészben egy kicsit nagyobb az egy vásárlásra jutó összeg, viszont kevesebbszer vásárolnak, míg a keleti országrészben fordított a helyzet. Más azonban a kereslet a városokban, ahol inkább a jobb minőségű, magasabb árfekvésű termékeket keresik, míg a falvakban jobban számít az ár-érték arány.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.