Filléres privatizáció

Bákonyi Ádám
2005. 06. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közös állásfoglalásban tiltakozik a Malév Rt.-nél működő hat szakszervezet a társaság jelenlegi formájában történő privatizációja, „fillérekért” történő elherdálása ellen. Kifogásolják, hogy bár a tulajdonosi jogokat gyakorló Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Részvénytársaság (ÁPV Rt.) két esetben, nyílt pályáztatás során bevonta képviselőiket a magánosítási folyamatba, két hónapja munkavállalói érdekképviselet nélkül, zárt körben folynak a tárgyalások. „Értesüléseink szerint az egyik politikai párt pénztárnoka menedzseli a mostanában előtérbe került, egykori szovjet tagállamból származó pályázó konzorciumot. Ezt a konzorciumot erősíti a hírek szerint a korábbi elnök-vezérigazgató is” – olvasható az állásfoglalásban a név nélküli, ám félreérthetetlenül Puch Lászlóra és Sándor Lászlóra való utalás.
A szakszervezetek állítják: „A versenyt nagyban befolyásolja, hogy melyik pályázó mennyi és milyen pozícióban lévő információszállítót tudott a Malév szervezetében benntartani, illetve oda beépíteni. Ezek a csatornák naprakész információkat szolgáltatnak ki a Malév adataiból megbízóiknak.” Mivel a társaság elfogadott, teljesíthető üzleti tervvel rendelkezik, a képviseletek szerint jelenlegi privatizációja sem az államnak, sem a Malévnak, csak egy szűk érdekcsoportnak kedvezhet, és komoly nemzetbiztonsági problémákat is felvet. Az érdekvédők minden lehetséges eszközzel biztosítani akarják a Malév és dolgozói közös érdekeinek érvényesítését. Megkeresésünkre az ÁPV Rt. nem reagált. Oravecz Péter, a vagyonkezelő szóvivője máshol cáfolta, hogy megegyezésre készülnének a Krasznojarszkije Avialinyiival (KrasAir). Sándor László ugyancsak tagadta, hogy bármelyik pályázó céggel kapcsolatban állna.
*
Kétszázmilliárdos igény. A Ferihegyi repülőtér utasforgalma az idén eléri a kapacitásának lélektani határát jelentő 7,625 milliót – mondta Németh Antal, a Budapest Airport (BA) Rt. fejlesztési igazgatója. Fórika Ibolya, a BA Rt. kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta: a Ferihegyi repülőtér fejlesztési igénye az elkövetkező években összességében elérheti a kétszázmilliárd forintot.
A német Lufthansa légitársaság nem tartja megfelelőnek az ár-érték arányt a Ferihegyi repülőtér díjaiban, szolgáltatásaiban, és ebben eddig még nem sikerült előrelépni a Budapest Airport Rt. (BA) vezetőivel folytatott tárgyalások során. A kritikára válaszul a BA Rt. közölte: áraik versenyképesek, repülőtéri illetékeik pedig a legalacsonyabbak a régióban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.