Közös állásfoglalásban tiltakozik a Malév Rt.-nél működő hat szakszervezet a társaság jelenlegi formájában történő privatizációja, „fillérekért” történő elherdálása ellen. Kifogásolják, hogy bár a tulajdonosi jogokat gyakorló Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Részvénytársaság (ÁPV Rt.) két esetben, nyílt pályáztatás során bevonta képviselőiket a magánosítási folyamatba, két hónapja munkavállalói érdekképviselet nélkül, zárt körben folynak a tárgyalások. „Értesüléseink szerint az egyik politikai párt pénztárnoka menedzseli a mostanában előtérbe került, egykori szovjet tagállamból származó pályázó konzorciumot. Ezt a konzorciumot erősíti a hírek szerint a korábbi elnök-vezérigazgató is” – olvasható az állásfoglalásban a név nélküli, ám félreérthetetlenül Puch Lászlóra és Sándor Lászlóra való utalás.
A szakszervezetek állítják: „A versenyt nagyban befolyásolja, hogy melyik pályázó mennyi és milyen pozícióban lévő információszállítót tudott a Malév szervezetében benntartani, illetve oda beépíteni. Ezek a csatornák naprakész információkat szolgáltatnak ki a Malév adataiból megbízóiknak.” Mivel a társaság elfogadott, teljesíthető üzleti tervvel rendelkezik, a képviseletek szerint jelenlegi privatizációja sem az államnak, sem a Malévnak, csak egy szűk érdekcsoportnak kedvezhet, és komoly nemzetbiztonsági problémákat is felvet. Az érdekvédők minden lehetséges eszközzel biztosítani akarják a Malév és dolgozói közös érdekeinek érvényesítését. Megkeresésünkre az ÁPV Rt. nem reagált. Oravecz Péter, a vagyonkezelő szóvivője máshol cáfolta, hogy megegyezésre készülnének a Krasznojarszkije Avialinyiival (KrasAir). Sándor László ugyancsak tagadta, hogy bármelyik pályázó céggel kapcsolatban állna.
*
Kétszázmilliárdos igény. A Ferihegyi repülőtér utasforgalma az idén eléri a kapacitásának lélektani határát jelentő 7,625 milliót – mondta Németh Antal, a Budapest Airport (BA) Rt. fejlesztési igazgatója. Fórika Ibolya, a BA Rt. kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta: a Ferihegyi repülőtér fejlesztési igénye az elkövetkező években összességében elérheti a kétszázmilliárd forintot.
A német Lufthansa légitársaság nem tartja megfelelőnek az ár-érték arányt a Ferihegyi repülőtér díjaiban, szolgáltatásaiban, és ebben eddig még nem sikerült előrelépni a Budapest Airport Rt. (BA) vezetőivel folytatott tárgyalások során. A kritikára válaszul a BA Rt. közölte: áraik versenyképesek, repülőtéri illetékeik pedig a legalacsonyabbak a régióban.

A falon át hajtott be egy kamion a családi házba – az ágyában alvó lány súlyosan megsérült