Fél távnál tartanak a kivitelezők az M6-os autópálya Érd– Dunaújváros közötti, 53 kilométer hosszú szakaszának építésével. A magántőkéből, PPP-formában megvalósuló autópálya nagy részén az alvállalkozók a nyári hónapokban a pályaszerkezet építéséhez látnak hozzá, s év végéig aszfalt kerül a kétszer két sávos gyorsforgalmi útra. Tegnap helyezte üzembe közös üzemeltetésű aszfaltkeverő telepét a Fejér megyei Adony település mellett a hazai tulajdonú Viadom Rt. és a Porr Budapest Kft. E cégek az M6 Duna Koncessziós Autópálya Rt. megbízásából a sztráda tizenkét kilométer hosszú szakaszát építik. Az autópályát a kormány határozata szerint 2006. március 31-ig kell átadni a forgalomnak, a műszaki üzembe helyezésre – amikor a kiegészítő létesítmények is elkészülnek – várhatóan szeptemberben kerül sor. Az M6-os építése tavaly év végén kezdődött, ám mivel még a választások előtt meg kell nyitni a forgalom előtt, meglehetősen feszített az ütemterv. Lapunk úgy értesült, hogy a kivitelezők a határidők betartása miatt új technológiát alkalmaznak, a pályaszerkezet megépítéséhez szükséges betont az eddigiektől eltérően a helyszínen állítják elő.
Értesüléseink szerint az egyik legnagyobb probléma a beruházásnál, hogy az építőanyagot szállító nehézgépjárművek tönkreteszik az önkormányzati és a fő közlekedési utakat, a fővállalkozó pedig csak az általa is elismert közvetlen károkozást téríti meg. Az rt. eddig 500 millió forintot költött az utak műszaki állapotának javítására, ennek ellenére tönkremennek a sokszor túlsúllyal közlekedő teherautók miatt. Kritikus pont például a 62. számú főút: a beruházás megkezdése óta sokat romlott az alsóbbrendű és az önkormányzati utak állapota.
Karácsonyék még nagyobb adósságba vernék Budapestet Rákosrendező miatt
