Fílingek

Seszták Ágnes
2005. 08. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Írhattam volna érzést vagy hangulatot. De ahol nem válogatásra járnak a színészek, hanem castingre, ahol menedzserasszisztensnek hívják, aki a főnök táskáját viszi, és women secretnek a nőifehérnemű-boltot, ott három könnyű fílingezés megbocsátható.
Hosszú sor áll a szupermarket két működő pénztáránál. Az ünnep rövid, de a pánik, hogy éhen halunk, ezúttal is nagy. Tömött bevásárlókocsikkal araszolgatnak, teli kosarakat rugdosnak a kasszák irányába. A vevők mintha egymást kopíroznák, a választék nagy, a keresztmetszet kicsi. A valahai kiló combok, karajok, oldalasok eltűntek a bevásárlólistákról. Fogyasztásunkat most az aktuális televíziós reklámok formálják: sörök, tíz-tizenöt dobozzal vagy üveggel, sültkrumplizacskó-hegyek, csipsz mint ünnepi ebéd. Édes joghurtok hatosával, pattogatott kukoricák, cigaretták ilyen-olyan márkából, fagyasztott pizzák, családi dobozos, tejszínes jégkrémek, kólák, Fanták, cukros szörpök. A fehér kenyér mellett kakaós csigák, félkész torták kerülnek az áruszállító szalagra. Mintha a nők felejtenék a főzést. Végül is ha igaz a tévéreklám, a legújabb roppanós, pattanós, csattanós csipsztől az égig emelkedhetünk. A „krumpliérzés”. Az új hullám.
Nézném a tűzijátékot a tévében, de valakinek az a kényszerképzete, hogy alatta okvetlenül beszélni kell. Szórakoztatni. Képtelenek elhinni, hogy a látvány képes magáért beszélni. Az esti fílinget Oláh Ibolya vezeti fel. Ez a káprázatos tehetség borzalmasan ronda, „magyaroschra” fazonírozott buggyos nadrágba és lajbiba bújtatva énekelte Geszti Péter hirtelen támadt nemzeti érzületének újszülöttjét, a Magyarországot. Kár, hogy senki nem szólt Ibolyának: nem illik zsebre dugott kézzel szerepelni. A tűzijáték olyan volt, amilyen. A végén a Himnusz szólt a Mátyás-templommal és a Lánchíddal a háttérben. Miért, hogy még mindig ez az „avas dal” vezeti nálam a listát?
Nem különös? A liberálisok által örökösen cigányellenesnek és rasszistának bélyegzett országban a legnépszerűbb énekes egy cigány családapa, a legnépszerűbb énekesnő egy cigány leány, s ha jól tudom, az év hangja is egy cigány származású fiatalember. Ja, és a legutolsó mérések szerint milliók nézik a jómódú cigány család bekamerázott hétköznapjait. Nem kéne már ezt a hazug raszszista dumát elfelejteni?
Különös történet. A TV2 riportere Kínában elaludt az autóban, majd amikor felébredt, a Hősök tere tökéletes másával találta magát szemben. Részletes, életszerű beszámolóját fotókkal is illusztrálta. Néhány nap után kiderült, hogy a hölgy ezer kilométert tévedett, a helyet „csak úgy” megnézni nem lehet, mert zárva, a képek eredetijét pedig a Kínában dolgozó B. Attila rakta fel a netre, aki többször fotózta és jól ismeri a Shanghai Global Paradise-i Hősök terét. A nagy látványosságnak induló, de 60 millió dolláros bukást hozó híres másolatokra így az enyészet vár. B. Attila annyit kért: jelöljék meg a képek forrását, és mivel a riporter beszámolója saját ismertetőjére hajaz, mondjanak már annyit, hogy bocs. Az úr nem ismeri a kereskedelmi televíziósok lelkét. Elhajtották, nagyképűen, gúnyosan, többször. Ilyen a fílingjük. Interjút vásárolnak az amerikai sztárról, majd kivágják a kérdezőt, és helyére a magyar riportert másolják. Az iraki háborút szállodából tudósítják „élőben”, ami esetünkben a sofőr és a szobalány beszámolóit jelenti. Zöldségessel játszatnak bérgyilkost, és más vidám történetek.
Egyetlen szó a mentségük: nézettség. A száraz, tiszta érzés, ami miatt senki és semmi nem számít. Mit izél itt ez a B. Attila?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.