Buszlimuzinos Croma

A Fiat Croma másodszor próbál szerencsét az elegáns limuzinok osztályában. Nem lesz könnyű dolga, mert e kategória vásárlóközönsége egyre igényesebb, ráadásul ragaszkodnak a megszokott nevekhez, s az olaszok 1994 óta nem gyártottak nagy autót.

Munkatársunktól
2005. 10. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három területre koncentráltak a fejlesztés során a Fiat mérnökei: az első cél az volt, hogy kimagaslóan kényelmes, nagy belső terű autót tervezzenek. Komoly hangsúlyt kapott az Európában egyre népszerűbb dízelmotorok fejlesztése is, a harmadik cél pedig az volt, hogy a sorozatgyártású modell minősége minden igényt kielégítsen.
Giorgetto Giugiaro, a modell formatervezője szerint a Croma gyártásának szüneteltetése óta eltelt évtizedben az autózás többet változott, mint eddig valaha. Ezért az új Croma amellett, hogy megmarad kényelmes limuzinnak, sok megoldást átvesz az utóbbi időben elterjedt egyterűektől. A Croma karosszériája 4,75 méter hosszú – azaz viszonylag rövidnek számít a nagyautók között –, ám magassága 1,60 méter, ami viszont buszlimuzinos érték. S ilyen arányokkal valóban helyet lehet megtakarítani, hiszen az utasok magasabb pozícióban és természetesebb testtartásban ülhetnek, miközben a Croma összesen 3,25 négyzetméternyi üvegfelülete levegőssé és világossá teszi a belteret. Ez még tovább növelhető, hiszen az olaszok olyan kétrészes üvegtetőt kínálnak a Cromához, amelynek felülete közel 1,5 négyzetméter, s első része csúsztatható és billenthető is. Nincs helyszűke leghátul sem: az 500 literes raktér az osztva dönthető hátsó ülésekkel 1,610 literesig bővíthető.
Ami pedig a dízeltechnológia fejlesztését illeti, a Fiat e téren is igyekezett betartani ígéretét. A csúcsmodellben a 2,4 literes Multijet dízel kereken 200 lóerős változata dübörög, amelyhez hatfokozatú szekvenciális automata váltó társul. E verzión kívül gázolajjal működik még az 1,9 literes dízelmotor 120 és 150 lóerős változata, illetve benzines erőforrás az Opel-eredetű 2,2 literes (147 lóerős) és az 1,8 literes (140 lóerős) motor. A Fiat fejlett dízeltechnológiájának magas színvonalát nemcsak a lóerők száma jelzi, hanem az a tény is, hogy minden gép részecskeszűrővel kerül forgalomba, és megfelel az Euro IV-es emissziós normának.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.