Demszky Gábor főpolgármester kabinetjének előterjesztése szerint a januári áfacsökkentéssel összhangban mérsékelték volna 120-ról 100 forintra a várakozásidíj-alapot Budapesten. A városvezető azzal érvelt: az ötszázalékos áfakulcsmérsékléssel megegyező csekélyebb árváltozás megnehezítette volna az automaták használatát. A Fővárosi Közgyűlés tegnap mégis az MSZP-frakció javaslatát fogadta el, amely szerint csupán öt forinttal lesz olcsóbb a parkolási alapdíj. Vajda Pál főpolgármester-helyettes a döntést azzal kommentálta, hogy végül figyelembe vették a környezetvédők érveit is.
A Levegő Munkacsoport néhány nappal korábban ugyanis figyelmeztetett rá: a Fővárosi Közgyűlés egy hónapja úgy határozott, megemeli a tömegközlekedés viteldíjait, figyelmen kívül hagyva ennek a forgalomra hátrányos következményeit. Emellett döntés született arról is, hogy januártól huszonkét busz-, trolibusz-, illetve villamosjáratot ritkítanak. – Elfogadhatatlan, hogy mindeközben olcsóbbá válna a parkolás – szögezték le. A környezetvédő szervezet érvelése szerint Budapesten az utazók hatvan százaléka még mindig a tömegközlekedést választja, a személygépkocsival közlekedők így kevesebben vannak. A fővárosi lakosok esetében pedig még kedvezőbb ez az arány, hetvenszázaléknyian választják ugyanis a közlekedési vállalatot. – A mostani intézkedésekkel azonban azt segítik elő, hogy egyre többen jöjjenek autóval a belvárosba – vélik a zöldek. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a világon mindenhol az a tendencia és a cél, hogy a környezetbarát közlekedési módokat népszerűsítsék és fejlesszék. A közlekedésszervezés „zöldítésének” több haszna van, ami pénzben nem kifejezhető: a levegőminőség, a csendesebb, élhetőbb városok nyugodt lakhelyet biztosítanak. Gazdasági vonatkozása sem elhanyagolható, a tömegközlekedés nehezítése veszélyezteti a térség versenyképességét.
Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának SZDSZ-es elnöke lapunknak a járatritkításokról elmondta: a BKV összességében teljesítménynövelésről számolhat be, nem szabad kizárólag az egyes vonalak forgalmát tekinteni. Az idei évhez képest az egyes vonalakon történt korlátozásokkal együtt is nagyobb kapacitású lesz a budapesti tömegközlekedés, mintegy nyolcvan járatot ugyanis fejlesztettek. A tegnapi döntés előtt a parkolásidíj-csökkentésről megjegyezte: érthető a civilek félelme az autós forgalom erősödése miatt, és valóban elsősorban a BKV fejlesztésére kell törekedni.

Őt keresi a rendőrség a Lakatos Márk-botrányban