Kétéves flottafejlesztési programot dolgozott ki a Malév vezetése a hosszú távú járatok üzemeltetésére. Az ehhez szükséges repülőgéppark bővítéséről az igazgatóság a privatizáció eredményétől függően dönt. Ennélfogva az átalakítás nem korlátozza majd az új tulajdonos mozgásterét – nyilatkozta lapunknak Gönci János, a Malév Zrt. vezérigazgatója. A program lényege, hogy nyaranta három, a téli időszakban pedig kettő, hosszú távú repülésre alkalmas gépet üzemeltetne a Malév. Annyi bizonyos, hogy a Malév aláírt egy lízingszerződést az amerikai International Leasing Finance Corporationnel egy 230 utas befogadására alkalmas, Boeing 767–300 ER típusú repülőgép bérléséről, amely 2007 nyarán áll majd forgalomba. A felek öt plusz két éves időtartamra kötötték meg a szerződést. Ezzel együtt a Malév döntött arról, hogy értékesíti az egyik Boeing 767–200 ER típusú járművét – jelenleg két ilyen gép van a társaság tulajdonában –, ugyanakkor szándéknyilatkozatot kötött arról is, hogy ezt a gépet 2007 nyár végéig bérli, feltéve, ha a cég majdani tulajdonosa nem mond le a használatról ezen időszak alatt. A tervek között szerepel egy másik, 230 személyes repülőgép forgalomba állítása 2008 tavaszán.
A Malév – az általa kötött további két szándéknyilatkozat szerint – egész évben közlekedtet Budapest és Bangkok között repülőgépet, illetve 2007. április végétől október végéig hetente egy charterjáratot üzemeltet Budapest és japán városok között. Gönci János ezzel kapcsolatban (mivel folyamatban van a Malév privatizációja, a pályázók november 3-ig adhatnak ajánlatot) közölte: a cégnek fejlődőképesnek kell maradnia a tendertől függetlenül. A vezérigazgató elmondta, hogy a flottabővítési program kidolgozása, beleértve a repülőgép bérlését, valamint a szándéknyilatkozatok aláírása a tulajdonos és egyben a privatizációs tendert lebonyolító ÁPV Zrt. jóváhagyásával történt. Közölte: a Malév üzletmenetét és fejlődését befolyásoló tranzakciókról konzultálnak a privatizáció alatt az ÁPV-vel. Csak abban az esetben, ha ismeretes lesz, hogy ki veheti meg a Malévet, hoznak döntést fejlesztésről vagy értékesítéséről, ha az a tulajdonos szándékaival nem ellentétes.
Köztudomású az is, hogy a Malév értékesíti a XVII. kerületben levő sportcentrumát, illetve eladná a Ferihegyi repülőtér és Százhalombatta között húzódó kerozinvezetéket. A sportcentrum eladása még a Budapest Airport Rt. tavalyi értékesítésével függ össze, erről 2006 februárjában írtak alá nyilatkozatot a felek – mondta Gönci János. Az ingatlan a Kincstári Vagyonkezelőhöz kerülne, az érte kapott vételárért pedig a BA felé fennálló hárommilliárd forintos tartozást írnák le. A csővezetéket viszont mindenképpen értékesíteni szándékozik a Malév – ebből két-három milliárd forint bevételt remél –, ám erre egyelőre nincs a láthatáron vevő. A társaság vezérigazgatója szerint egyébként üzemi szinten a tavalyihoz hasonló veszteségre számítanak, azzal együtt, hogy az idén a tervhez képest is jelentősen emelkedtek a költségek.
Sorra támadják a kereskedelmi hajókat a húszik + videó
