Ugyan szeptember 30-án járt le az M6-os autópálya Érd-tető–Dunaújváros közötti szakaszának végleges átadási határideje, a folyamatban levő engedélyezési munkák miatt a sztráda bizonyos kiegészítő elemeit még nem használhatják az autósok.
Az 55 kilométer hosszú szakasz három nagy pihenőjéből kettő – köztük egy benzinkút – még el van zárva a forgalom elől. Ideiglenesen május végén adta át a szakaszt a kivitelező – az autópályát osztrák és német tulajdonosokból álló konzorcium építette, illetve üzemelteti 22 évig –, ekkor azonban még javában tartottak a munkák. Az Érd– Dunaújváros közötti szakaszt június 9-én helyezték forgalomba, addig azonban csak a főpálya és a sztráda csomópontjai készültek el, a kiegészítő infrastrukturális elemek – így a vízelvezető rendszerek, pihenőhelyek, alsóbbrendű utakat átvezető hidak – még nem teljesen. Értesüléseink szerint a sztráda végleges műszaki átadása szeptember 30-án megtörtént az M6 Duna Autópálya Konzorcium részéről, a Központi Közlekedési Felügyelet e hónap végéig fejezi be az ellenőrzési, valamint az átvételi munkákat. Ekkortól hivatalosan még három hete van a gazdasági és közlekedési tárca vezetőjének, hogy aláírja az M6-os végleges forgalomba helyezési engedélyét.
A forgalmat ugyan nem érinti, de még mindig nem jutottak egyezségre a szaktárca és a konzorcium tulajdonosainak képviselői a rendelkezésre állási díj áprilisi és májusi számlájának kifizetéséről. A koncessziós szerződés szerint ugyanis az M6-os konzorciumnak március 31-ig kellett volna átadnia az autópályát, a késedelem miatt viszont a megrendelő állam két hónapnyi díjat nem fizet ki. Mindez hétmillió eurós – kétmilliárd forint – tétel. A vitás ügyek rendezésére létrehozott, három-három fős technikai és pénzügyi bizottság értesüléseink szerint november 10-én dönt az ügyben, akkor derül ki, hogy a konzorcium igényt tarthat-e a díjra vagy legalábbis egy részére. A szaktárca vezetése eddig nem fogadta el a kivitelezők indokait, akik szerint hátráltatta a munkákat a szokatlanul zord időjárás, az építők szerint másfél-két hónapos csúszást jelentett a soron kívül beiktatott régészeti feltárás, és az állami kisajátítások sem haladtak zökkenőmentesen.
Tönkrementek viszont a beruházás idején azok a környékbeli utak, amelyeket anyagszállításra és felvonulási területként használtak a kivitelezők, továbbá alvállalkozóik. Igen komoly károk keletkeztek önkormányzati és állami utakban egyaránt, sovány vigasz, hogy ezek nem az autópálya-építés kiszolgálására és túlsúlyos teherautók fogadására készültek. Értesüléseink szerint az érintett felek között olyan megállapodás jött létre, hogy az eddigi hárommillió eurón kívül 270 millió forintot költ az autópálya üzemeltetője a környékbeli utak felújítási munkálataira.

A világ egyik legjobb vodkája készül Zamárdiban