Várhatóan a hónap végéig elkészül a Magyar Légiközlekedési Vállalat (Malév) Zrt. valós piaci értékének meghatározása, vagyonértékelése – nyilatkozta lapunknak Oravecz Péter, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. kommunikációs igazgatója. Mint mondta: e feladat elvégzésére pályázatot írtak ki, amelyre három ajánlat érkezett. A nyertes az American Appraisal Magyarország Vagyonértékelő Kft. lett, amely tárgyi eszközök és immateriális javak értékelésére szakosodott vagyonértékelő-tanácsadó cég. S bár a Malév most zajló privatizációjának részleteiről sem a tulajdonosi jogokat gyakorló ÁPV Zrt., sem a Malév menedzsmentje nem beszél, annyit már biztosan lehet tudni, hogy a pályázati dokumentációs csomagot megvásárolók között van a Gubisi József magyar származású kanadai üzletember nevével fémjelzett, Magyarországon bejegyzett társaság, a hazai cégekből és magánszemélyekből álló Aviation Solution befektetői konzorcium, az AirBridge, amelynek 49 százalékos érdekeltségű tulajdonosa Borisz Abramovics, valamint a közforgalmú repüléssel foglalkozó pilótákat tömörítő Sky Alliance Zrt. Magyarország. A fenti pályázókon kívül beszélnek még ír, amerikai, izraeli befektetői társaságokról is, valamint az sem kizárt, hogy az egyik konzorcium egy magyar nagybefektetővel bővül. A jelenlegi privatizációs tender újra lehetővé teszi a kárpótlási jegyek felhasználását a teljes vételár maximum tíz százalékáig. Ilyen mennyiségű kárpótlási jegyet csak a Leisztinger Tamás nevével fémjelzett Arago-csoport birtokol.
A Népszabadság a napokban arról cikkezett, hogy „egyre vastagabb mínuszokról szólnak a hírek” a privatizáció előtt álló Malévnál. Több forrásból megerősített információik szerint a légitársaság az idén eddig csaknem kétszer akkora veszteséget halmozott fel, mint tavaly ilyenkor (a 2005. év végét mínusz 8,97 milliárdos üzemi eredménnyel zárta a társaság). Az ÁPV Zrt. tranzakciós vezérigazgató-helyettese a közelmúltban úgy fogalmazott: az üzemi veszteség „várhatóan a tavalyi szint körül” alakul majd. Arról, hogy a „körül” pontosan mit jelent, senki nem beszél szívesen, részben arra hivatkozva, hogy a két éven belül negyedszer meghirdetett privatizációs pályázat sikerét befolyásolhatják a kedvezőtlen üzleti adatok.
Gönci János a napilap likviditást firtató kérdésére azt válaszolta: a cég jelenleg fizetőképes, és az is marad, minden ellenkező állítás hamis. A vezérigazgató mindehhez még azt fűzte hozzá, hogy a Malév hitelképessége is rendben van. A lap úgy fogalmazott: „apró” jelek azonban óvatosságra intenek: a Malév felügyelőbizottságának egyik munkavállalói képviselőjét, Csorba Attilát a napokban rapid módon elbocsátották a cégtől. Értesülésük szerint ennek előzménye, hogy Csorba egy szakszervezeti fórumon a légitársaság pénzügyi helyzetét firtatta. A Magyar Nemzet korábbi megkeresésekor Csorba Attila elmondta: a felügyelőbizottsági kérdésekről nem szívesen beszél, annál kevésbé, mivel titoktartási kötelezettség terheli.

A Fidesz-KDNP jelöltjét, Kovácsné Szabó Tündét választották polgármesternek Tiszaigaron