Vagyonértékelés a Malévnál

Hunyor Erna
2006. 10. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan a hónap végéig elkészül a Magyar Légiközlekedési Vállalat (Malév) Zrt. valós piaci értékének meghatározása, vagyonértékelése – nyilatkozta lapunknak Oravecz Péter, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. kommunikációs igazgatója. Mint mondta: e feladat elvégzésére pályázatot írtak ki, amelyre három ajánlat érkezett. A nyertes az American Appraisal Magyarország Vagyonértékelő Kft. lett, amely tárgyi eszközök és immateriális javak értékelésére szakosodott vagyonértékelő-tanácsadó cég. S bár a Malév most zajló privatizációjának részleteiről sem a tulajdonosi jogokat gyakorló ÁPV Zrt., sem a Malév menedzsmentje nem beszél, annyit már biztosan lehet tudni, hogy a pályázati dokumentációs csomagot megvásárolók között van a Gubisi József magyar származású kanadai üzletember nevével fémjelzett, Magyarországon bejegyzett társaság, a hazai cégekből és magánszemélyekből álló Aviation Solution befektetői konzorcium, az AirBridge, amelynek 49 százalékos érdekeltségű tulajdonosa Borisz Abramovics, valamint a közforgalmú repüléssel foglalkozó pilótákat tömörítő Sky Alliance Zrt. Magyarország. A fenti pályázókon kívül beszélnek még ír, amerikai, izraeli befektetői társaságokról is, valamint az sem kizárt, hogy az egyik konzorcium egy magyar nagybefektetővel bővül. A jelenlegi privatizációs tender újra lehetővé teszi a kárpótlási jegyek felhasználását a teljes vételár maximum tíz százalékáig. Ilyen mennyiségű kárpótlási jegyet csak a Leisztinger Tamás nevével fémjelzett Arago-csoport birtokol.
A Népszabadság a napokban arról cikkezett, hogy „egyre vastagabb mínuszokról szólnak a hírek” a privatizáció előtt álló Malévnál. Több forrásból megerősített információik szerint a légitársaság az idén eddig csaknem kétszer akkora veszteséget halmozott fel, mint tavaly ilyenkor (a 2005. év végét mínusz 8,97 milliárdos üzemi eredménnyel zárta a társaság). Az ÁPV Zrt. tranzakciós vezérigazgató-helyettese a közelmúltban úgy fogalmazott: az üzemi veszteség „várhatóan a tavalyi szint körül” alakul majd. Arról, hogy a „körül” pontosan mit jelent, senki nem beszél szívesen, részben arra hivatkozva, hogy a két éven belül negyedszer meghirdetett privatizációs pályázat sikerét befolyásolhatják a kedvezőtlen üzleti adatok.
Gönci János a napilap likviditást firtató kérdésére azt válaszolta: a cég jelenleg fizetőképes, és az is marad, minden ellenkező állítás hamis. A vezérigazgató mindehhez még azt fűzte hozzá, hogy a Malév hitelképessége is rendben van. A lap úgy fogalmazott: „apró” jelek azonban óvatosságra intenek: a Malév felügyelőbizottságának egyik munkavállalói képviselőjét, Csorba Attilát a napokban rapid módon elbocsátották a cégtől. Értesülésük szerint ennek előzménye, hogy Csorba egy szakszervezeti fórumon a légitársaság pénzügyi helyzetét firtatta. A Magyar Nemzet korábbi megkeresésekor Csorba Attila elmondta: a felügyelőbizottsági kérdésekről nem szívesen beszél, annál kevésbé, mivel titoktartási kötelezettség terheli.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.