Leépítés helyett közösen bővítenék a vasúti szárnyvonalakat az Ipoly folyó magyar és szlovák oldalán élők. A térség szlovákiai és magyarországi eurorégiói, Nyitra megye, Besztercebánya megye, valamint Pest megye és Nógrád megye képviselői nemrégiben tanácskozáson vettek részt, amelyen a fő napirendi pontok között szerepelt az Ipoly-hidak helyreállítása és az eurorégiókat összekötő vasúti közlekedés ügye. A résztvevők a Magyarország–Szlovákia európai területi együttműködési operatív programja alapján, az unió javaslatával egyezően támogatják a határon átnyúló vasúti közlekedés fejlesztését. Ennek értelmében az Ipoly völgyében a Párkány – Ipolyság – Drégelypalánk – Balassagyarmat – Szécsény – Ipolytarnóc – Losonc közös szlovák–magyar szárnyvonal felújítását, illetve a Drégelypalánk és Ipolyság közötti vonal megépítését szeretnék elérni a tanácskozás résztvevői.
A vasút megtartása és fejlesztése melletti indokokat a tanácskozás zárónyilatkozata hosszan sorolja: bizonyos szakaszon ma is működik „referenciaértékű”, határon átívelő vasúti közlekedés, a térség nemzeti parkjai, természetvédelmi és kiemelt madárvédelmi területei és az ivóvízbázisok pedig indokolttá tennék a közútinál jóval környezetkímélőbb közlekedési mód fenntartását. Javaslatuk szerint a vasútvonalon egyaránt folyhatna személy- és teherszállítás is – méghozzá a számítások szerint nyereségesen. Dél-Szlovákia számára stratégiai szempontból is igen fontos a meglévő vasútvonal fenntartása és fejlesztése, mivel részben az Ipoly magyar oldalán futó sínpálya köt össze több szlovákiai ipari létesítményt is. A magyar vasútvonal használatáért Szlovákia évi 60 millió forintot fizet hazánknak.
Szerettük volna megtudni a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól, mi a hivatalos álláspont az ügyben, ám lapzártáig nem adtak választ kérdéseinkre.

Hamarosan találkozhat Donald Trump és Orbán Viktor