Nem kell senkinek az Alitalia

2007. 07. 20. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kérő nélkül maradt az olasz Alitalia légitársaság, amelynek 49,9 százalékos állami tulajdonrészéről a pályázati határidő lejártával az ajánlattévők mindegyike lemorzsolódott. Antonio Di Pietro közlekedésügyi miniszter a balul sikerült privatizáció után egyenesen úgy nyilatkozott, hogy a naponta egymillió euró veszteséget termelő vállalat „egy olyan beteg láb, melyet legjobb lenne amputálni”. Di Pietro szerint még akár egyetlen euróért is hajlandók lennének lemondani a részvénypakettről, amennyiben találnának olyan jelentkezőt, aki újjáélesztené a hatalmas adósságokkal küszködő légitársaságot. A fapados járatok terjeszkedése, a magas energiaárak és legfőképpen a kiemelkedő dolgozói juttatások miatt csődközelbe jutott Alitaliára az első körben még több érdeklődő is akadt, köztük az Air France, az Aeroflot és az olasz Air One, de a reális pénzügyi helyzet és az esetleges szerződés kemény feltételeinek megismerése után megfogyatkozott a vásárlói kedvük. Csütörtökön a legutolsó jelölt, az Air One is feladta a harcot, bár eredetileg még Olaszország második legnagyobb bankja, az Intesa SanPaolo segítségében bízott, hogy konszolidálhassa a nemzeti légitársaságot. Az Alitaliának korábban már többször is dobott mentőövet az olasz állam, amely Brüsszel rosszallását is kiváltotta, mivel hivatalosan sértette az uniós versenyszabályokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.