Kérő nélkül maradt az olasz Alitalia légitársaság, amelynek 49,9 százalékos állami tulajdonrészéről a pályázati határidő lejártával az ajánlattévők mindegyike lemorzsolódott. Antonio Di Pietro közlekedésügyi miniszter a balul sikerült privatizáció után egyenesen úgy nyilatkozott, hogy a naponta egymillió euró veszteséget termelő vállalat „egy olyan beteg láb, melyet legjobb lenne amputálni”. Di Pietro szerint még akár egyetlen euróért is hajlandók lennének lemondani a részvénypakettről, amennyiben találnának olyan jelentkezőt, aki újjáélesztené a hatalmas adósságokkal küszködő légitársaságot. A fapados járatok terjeszkedése, a magas energiaárak és legfőképpen a kiemelkedő dolgozói juttatások miatt csődközelbe jutott Alitaliára az első körben még több érdeklődő is akadt, köztük az Air France, az Aeroflot és az olasz Air One, de a reális pénzügyi helyzet és az esetleges szerződés kemény feltételeinek megismerése után megfogyatkozott a vásárlói kedvük. Csütörtökön a legutolsó jelölt, az Air One is feladta a harcot, bár eredetileg még Olaszország második legnagyobb bankja, az Intesa SanPaolo segítségében bízott, hogy konszolidálhassa a nemzeti légitársaságot. Az Alitaliának korábban már többször is dobott mentőövet az olasz állam, amely Brüsszel rosszallását is kiváltotta, mivel hivatalosan sértette az uniós versenyszabályokat.
Többen megsérültek a hajdúszoboszlói viharban + videó
