Rövidülő hűségszerződések

A Fidesz és az MSZP is egyetért abban, hogy korlátozni kell a telefontársaságok által kötött hűségnyilatkozatok időtartamát. Egy törvénymódosító indítvány szerint legfeljebb hat hónapra lehetne aláíratni egy ilyen szerződést, és az előfizető következmények nélkül felmondhatná azt.

Munkatársunktól
2007. 07. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megnőtt a hűségnyilatkozatok jelentősége az elmúlt években, ugyanakkor az ezzel kapcsolatos szabályozás hiányos. Az elektronikus hírközlési szolgáltatóknál az előfizetői szerződések 70–95 százaléka mellé rövidebb-hosszabb idejű hűségnyilatkozatot is aláíratnak a cégek. – Ez jelentősen erősíti a fogyasztók kiszolgáltatottságát – jelentette ki lapunknak Alexa György, az Országgyűlés fogyasztóvédelmi eseti bizottságának szocialista elnöke. A politikus szerint gyakran az is előfordul, hogy a szolgáltató egyoldalúan módosítja a szerződést, mégpedig azután, hogy azt az ügyféllel már megkötötték. A bizottság szocialista tagjai a közelmúltban jogszabály-módosítást kezdeményeztek, mivel túlzásnak tartják, hogy jelenleg forgalomban lévő hűségnyilatkozatok egy-két éves időtartamra szólnak. Javaslatuk legföljebb hat hónapra tenné lehetővé a hűségszerződések megkötését, amit bármikor föl lehetne mondani minden következmény nélkül, ha a szolgáltató részéről egyoldalú módosításra kerül sor. A Gyurcsány-kormány eddig elhanyagolta a fogyasztóvédelmet, így örömteli a mostani változás – közölte érdeklődésünkre Koszorús László, az eseti bizottság fideszes alelnöke. A politikus emlékeztetett arra, hogy a testület ellenzéki, illetve kormánypárti képviselői korábban egyetértettek abban, hogy a mobilszolgáltatók hűségnyilatkozataival, illetve egyoldalú szerződésmódosításaival kapcsolatban a parlamentnek felül kell vizsgálnia a hírközlési törvényt. Jelenleg háromból két szolgáltatóra jellemző az, hogy nem jelzik az ügyfél számára: lejárt a hűségnyilatkozat – mondta Koszorús László –, hozzátéve, hogy az eseti bizottság foglalkozik majd a kábelszolgáltatókkal is, hiszen e körben is hasonló problémákkal találkozhat a fogyasztó. Koszorús közlése szerint megállapodtak abban, hogy a két nagy párt közösen adja be az ezzel kapcsolatos módosító indítványokat.
A hűségszerződések olyan megállapodást jelentenek a szolgáltató és a fogyasztó között, melyek segítségével alacsonyabb díjak biztosíthatók az ügyfelek részére – állapítja meg szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a Magyar Telekom. A cég szerint az ilyen típusú szerződésekből bármikor ki lehet szállni, az ő esetükben a hűségnyilatkozat nem jelent „röghöz kötést”. – A hűségszerződés több szektorban is elterjedt már, például a bankoknál, a közlekedésben, valamint a biztosítóknál – közölte a társaság. Minél hosszabb elköteleződést vállalnak a fogyasztók egy adott szolgáltatásnál, az annál nagyobb hasznot hoz számukra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.