Megnőtt a hűségnyilatkozatok jelentősége az elmúlt években, ugyanakkor az ezzel kapcsolatos szabályozás hiányos. Az elektronikus hírközlési szolgáltatóknál az előfizetői szerződések 70–95 százaléka mellé rövidebb-hosszabb idejű hűségnyilatkozatot is aláíratnak a cégek. – Ez jelentősen erősíti a fogyasztók kiszolgáltatottságát – jelentette ki lapunknak Alexa György, az Országgyűlés fogyasztóvédelmi eseti bizottságának szocialista elnöke. A politikus szerint gyakran az is előfordul, hogy a szolgáltató egyoldalúan módosítja a szerződést, mégpedig azután, hogy azt az ügyféllel már megkötötték. A bizottság szocialista tagjai a közelmúltban jogszabály-módosítást kezdeményeztek, mivel túlzásnak tartják, hogy jelenleg forgalomban lévő hűségnyilatkozatok egy-két éves időtartamra szólnak. Javaslatuk legföljebb hat hónapra tenné lehetővé a hűségszerződések megkötését, amit bármikor föl lehetne mondani minden következmény nélkül, ha a szolgáltató részéről egyoldalú módosításra kerül sor. A Gyurcsány-kormány eddig elhanyagolta a fogyasztóvédelmet, így örömteli a mostani változás – közölte érdeklődésünkre Koszorús László, az eseti bizottság fideszes alelnöke. A politikus emlékeztetett arra, hogy a testület ellenzéki, illetve kormánypárti képviselői korábban egyetértettek abban, hogy a mobilszolgáltatók hűségnyilatkozataival, illetve egyoldalú szerződésmódosításaival kapcsolatban a parlamentnek felül kell vizsgálnia a hírközlési törvényt. Jelenleg háromból két szolgáltatóra jellemző az, hogy nem jelzik az ügyfél számára: lejárt a hűségnyilatkozat – mondta Koszorús László –, hozzátéve, hogy az eseti bizottság foglalkozik majd a kábelszolgáltatókkal is, hiszen e körben is hasonló problémákkal találkozhat a fogyasztó. Koszorús közlése szerint megállapodtak abban, hogy a két nagy párt közösen adja be az ezzel kapcsolatos módosító indítványokat.
A hűségszerződések olyan megállapodást jelentenek a szolgáltató és a fogyasztó között, melyek segítségével alacsonyabb díjak biztosíthatók az ügyfelek részére – állapítja meg szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a Magyar Telekom. A cég szerint az ilyen típusú szerződésekből bármikor ki lehet szállni, az ő esetükben a hűségnyilatkozat nem jelent „röghöz kötést”. – A hűségszerződés több szektorban is elterjedt már, például a bankoknál, a közlekedésben, valamint a biztosítóknál – közölte a társaság. Minél hosszabb elköteleződést vállalnak a fogyasztók egy adott szolgáltatásnál, az annál nagyobb hasznot hoz számukra.
Dnyipro maffiaváros lett – és Magyarországot is elérték
