Káosz a londoni légi baleset miatt

Tegnap ötven járatot töröltek a londoni Heathrow repülőtéren, mert a British Airways csütörtöki kényszerleszállás közben összetört Boeing 777-esét még nem vontatták el. A baleset előtti percekben a gép hajtóművei felmondták a szolgálatot, az ok kiderítésére folyik a vizsgálat.

Hírösszefoglaló
2008. 01. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még tegnap is fennakadások voltak a világ egyik legforgalmasabb repülőterén: a londoni Heathrow-n, ahol csütörtökön kényszerleszállást hajtott végre a British Airways Pekingből érkező Boeing 777-es utasszállítója. A baleset napján 200 járatot töröltek, tegnap pedig 50-et, mert a füvön landoló óriásgépet egyelőre nem vontatták el – adta hírül a BBC.
Mint arról beszámoltunk, a Pekingből érkező Boeing 136 utassal és 16 főnyi személyzettel a leszállópálya helyett a repülőtér füvén állt meg, miután több száz métert csúszott. Az első híradásokkal ellentétben, amelyek csak három sebesültről szóltak, a balesetnek 18 könnyű sérültje van. A gép futóműve leszakadt, hajtóművei összetörtek, a törzse és a szárnyai is megsérültek.
A baleset körülményeit vizsgáló szakértők szerint a pilóta bravúrjának köszönhető, hogy nem történt katasztrófa. A repülőtér közelében – még sűrűn lakott terület fölött – a gép mindkét hajtóműve leállt, és a 150 tonnás járművet a pilóta úgy irányította, mintha vitorlázórepülő lenne. Az incidens napján éppen pekingi látogatásra készülő Gordon Brown brit kormányfő, akinek gépe a tervezettnél később szállhatott fel, elismerését fejezte ki a pilótának.
Egyelőre senki sem tudja, miért álltak le a hajtóművek. Feltételezések szerint üzemanyaghiány vagy áramellátási gond lehet a magyarázat, de azt sem zárják ki, hogy madarakkal ütközött a gép vagy a fedélzeti repülésirányító elektronika mondta fel a szolgálatot. Amíg a vizsgálatot végzők nem látnak tisztán, a British Airways 43 Boeing 777-es gépe nem szállhat fel.
A baleset nem sokkal azután történt, hogy a brit kormány eldöntötte: támogatja a Heathrow hatodik termináljának megépítését. Ezáltal 2020-tól a jelenleginél 125 ezerrel több – 600 ezer – gép landolhatna a repülőtéren évente.
A terv komoly ellenállást váltott ki. A légikikötő közelében élők szerint a megnövekvő forgalom veszélyezteti a biztonságukat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.