Nem kérne a Dakarból

Munkatársunktól
2008. 01. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint ismert, ha a szervező Amaury Sport Organisation és a magyar kormány megállapodik, két év múlva Budapestről indulhat az idén biztonsági okok miatt elmaradt Dakar-rali, de ha az élő szerződéssel rendelkező portugálok lemondanak a rendezésről, már jövőre tőlünk rajtolhat el a mezőny Afrika felé. A csaknem egymilliárd forintos kiadással, ugyanakkor bizonytalan bevétellel kecsegtető verseny első szakaszainak Magyarországra hozatala máris élénk vitákat generált. A Magyar Technikai és Tömegsportok Országos Szövetségének elnökeként Pősze Lajos – aki egyben a Nemzeti Szabadidősport- szövetség elnökségi tagja – is az ellenzők táborát erősíti, mégpedig markáns véleménnyel:
„Kezdjük azzal, hogy az annak idején még Párizs–Dakar néven indult verseny nem más, mint a politika terméke, a francia gloire sportos lecsapódása, egy szürrealista kapcsolat az egykori anyaország és volt gyarmatai között. A franciák most sem tesznek egyebet, mint odadobnak pár ezer dollárt ezeknek az országoknak, és megmutatják, hogy manapság is azt tehetnek, amit akarnak, átszáguldoznak az országon, a mezőny elgázol embereket és állatokat, megbolygatja a sokszor láthatatlan, de mégis létező élővilágot. Nekünk semmi közünk ehhez a francia gyökerű versenyhez, számunkra abszolút idegen. Még Lisszabon és Dakar között is lehet egy kulturális hidat húzni, no, de Budapest és Dakar között hogyan lehetne?! Ilyen erővel Budapesten megrendezhetnénk az Ázsia Játékokat is. Nem véletlen, hogy Ausztria vagy Svájc szóba sem jön a rajt helyszíneként, pedig milyen izgalmas lenne, ha az autók a havas csúcsokról leereszkedve mennének a forró homokba…” – mondja Pősze Lajos, aki a Dakar-rali sportértékét is megkérdőjelezi: „Sokkal inkább egy show-ról van szó, hiszen itt a valós teljesítmények nehezen mérhetők öszsze. Sokszor az dönt, ki szalad bele egy alattomos gödörbe, ki akad el, vagy éppen kinek az autója megy tönkre; az egész olyan, mint egy rulett. De ha mégis versenynek fognánk fel, Magyarország sohasem volt nagyhatalom az autósportban, ez is amellett szól, hogy nincs szükségünk erre a rendezvényre. Nagy hiba a sportra egyébként nyitott magyar vállalkozói szférát és a kormányzati forrásokat több száz milliós nagyságrendben ebbe az irányba megnyitni. Rengeteg olyan sportág van, amelyben eredményesek vagyunk, és a szponzorokat is inkább ezek felé kellene terelni. Ha azonban a Dakar-rali mégis Magyarországról indulna, akkor a rendezést csakis tisztán üzleti alapon lenne szabad felvállalni, az állam egy forintot se adjon bele! És ha a verseny akárcsak minimális környezeti kárt is okozna, márpedig okozna, akkor ezt térítsék meg.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.