Rockos ízekkel átitatott mainstream dzsesszt hallgathatunk hétfő este a Művészetek Palotája Hétfő esti jazz a Cadillackel című sorozatában. A fesztiválszínházban fél nyolckor kezd az Egri János Trió, és vendégük, az Egyesült Államokból érkezett Steve Grossman, aki szoprán- és tenorszaxofonján teszi teljessé azt az amúgy sem mindennapi hangzást, amelyet a három magyar zenésztől megszokhattunk – már ha egyáltalán meg lehet az ilyesmit szokni.
Az autodidaktából rövid idő alatt az egyik legfoglalkoztatottabb magyar dzsesszbőgőssé ért Egri János tehetségét már számtalan formációban bizonyította. Bár szívéhez a legközelebb a mainstream dzsessz áll, a pop- és a világzenei porondon is megállja a helyét. A Trio Midnight alapító tagját, aki a nemzetközi zenei élet olyan kiválóságaival muzsikált már együtt, mint Frank Zappa, Tony Scott, Pat Metheny vagy Al Foster, most a nevével fémjelzett trió tagjai – Oláh Kálmán (zongora) és Mohay András (dob) – mellett Steve Grossmannal (szoprán- és tenorszaxofon) együtt hallhatjuk.
Az amerikai Grossman, aki már tizennyolc évesen Miles Davis mellett fújta, szintén kipróbálta magát a dzsessz egy-két irányzatában. A ’70-es években még a fusion vonzotta, de idővel vérbeli hardbop-szaxofonossá vált. Mivel ő is, akárcsak Egri János és triójának tagjai avatott megszólaltatói a rockos ízű dzsessznek és a mainstream stílusnak, hétfő este a műfaj legkülönfélébb – általuk jól értett és beszélt – nyelvezeteit használva szórakoztatják közönségüket.
Az ukrán politikusok gyermekei nincsenek besorozva, ők külföldön vannak
