A szocialista frakció támogatja, és egyetért a kormánnyal abban, hogy 2010 végig nem nyúl hozzá, nem változtat a jelenlegi szárnyvonalakon – közölte Tóbiás József a több mint négyórás, „csúcsidőben” mintegy ötven, majd a végén már csak huszonöt képviselőt vonzó tanácskozás után. Az ülésen Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, valamint a tárca államtitkárai, továbbá Molnár Csaba, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára tájékoztatta a képviselőket. Arra az újságírói kérdésre, hogy a szakminiszter javasolta, vagy a frakció kérte, hogy ne nyúljanak a szárnyvonalakhoz, Tóbiás azt mondta: Szabó javasolta ezt.
A Magyar Nemzet felvetésére, miszerint szakított-e a kormány eddigi neoliberális közlekedéspolitikai irányvonalával, Kovács Tibor frakcióvezető-helyettes azt mondta, hogy amikor a közlekedési tárcát az SZDSZ vezette, az MSZP-frakció akkor sem értett egyet a szárnyvonalak bezárásával, a képviselőcsoport akkoriban azt szorgalmazta, hogy vizsgálják meg, a közúti vagy a vasúti közlekedés-e hatékonyabb, és olyan feltételeket teremtsenek, hogy az utasok ne rosszabb, hanem jobb minőségű szolgáltatást kapjanak. Tóbiás szerint a frakcióülésen egyetértés volt abban is, hogy a kormány ne privatizálja a Volán-társaságokat, hanem készítse fel őket a 2012-es piacnyitásra. Közölte: az idén 250 kilométer hosszúságban újítanak fel utakat, jövőre, illetve 2010-től ennek a többszörösét; ezen a területen az ország ugyanis minden forrást fel tud használni a 2007 és 2013 közötti uniós költségvetésből.
Kovács Tibor beszámolt arról, hogy a távfűtéssel kapcsolatos támogatási rendszert most készítik elő. Hozzátette: az önkormányzati minisztérium vizsgálja, hogyan tudja a panelprogrammal kapcsolatos döntéseket gyorsítani. Az augusztus végén tartandó frakcióülésen szerepelnek majd ezek a témák. A frakció jelen lévő tagjai tegnap támogatták, hogy a hosszú távú ellátásbiztonság érdekében Közép-Európában kapcsolják össze az energetikai rendszereket.
– Sajnálatos, hogy a kisebbségi kormány rossz gazdaságpolitikájának és cselekvőképtelenségének következményeképpen csak az uniós forrásokból történtek útfelújítások, és most is csak azzal számol, ez pedig messze nem elegendő – reagált az Országos Sajtószolgálat révén Manninger Jenő, a Fidesz képviselője. – Az ez évi 250 kilométer felújításra kerülő útszakasz elenyésző a harmincezer kilométer hoszszúságú úthálózatokhoz képest – közölte az ellenzéki képviselő.
– Elfogadhatatlan, hogy Szabó Pál szakminiszter elmenekül az újságírók kérdései elől, és nem nyilatkozik a hét végi vasúti balesettel kapcsolatban – hangsúlyozta Cser-Palkovics András, a Fidesz helyettes szóvivője, hozzáfűzve, a gáz, a távhő és az üzemanyag drágulása egyre nehezebb helyzetbe hozza a magyar családokat, a Gyurcsány-kormány viszont mind ez idáig tétlen maradt, a megoldások helyett csak a kifogásokat kereste.
Ferenc Viktória: Az Európai Uniónak végre komolyan kell vennie a kárpátaljai magyarok jogait
