Két év kegyelmi idő a vasútnak

Az MSZP-frakció egyetért a kormánnyal abban, hogy 2010 végig ne zárjanak be újabb vasúti szárnyvonalakat – hangzott el tegnap a képviselőcsoport informális, csekély résztvevőt vonzó ülése után. – Elfogadhatatlan, hogy szocialista politikusok úgy beszélnek a vasúti szárnyvonalak korábbi megszüntetéséről, mintha nem éppen Gyurcsány Ferenc hibájából ők szüntették volna meg azokat – reagált a Fidesz.

Zsebõk Csaba
2008. 08. 16. 19:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szocialista frakció támogatja, és egyetért a kormánnyal abban, hogy 2010 végig nem nyúl hozzá, nem változtat a jelenlegi szárnyvonalakon – közölte Tóbiás József a több mint négyórás, „csúcsidőben” mintegy ötven, majd a végén már csak huszonöt képviselőt vonzó tanácskozás után. Az ülésen Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, valamint a tárca államtitkárai, továbbá Molnár Csaba, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára tájékoztatta a képviselőket. Arra az újságírói kérdésre, hogy a szakminiszter javasolta, vagy a frakció kérte, hogy ne nyúljanak a szárnyvonalakhoz, Tóbiás azt mondta: Szabó javasolta ezt.
A Magyar Nemzet felvetésére, miszerint szakított-e a kormány eddigi neoliberális közlekedéspolitikai irányvonalával, Kovács Tibor frakcióvezető-helyettes azt mondta, hogy amikor a közlekedési tárcát az SZDSZ vezette, az MSZP-frakció akkor sem értett egyet a szárnyvonalak bezárásával, a képviselőcsoport akkoriban azt szorgalmazta, hogy vizsgálják meg, a közúti vagy a vasúti közlekedés-e hatékonyabb, és olyan feltételeket teremtsenek, hogy az utasok ne rosszabb, hanem jobb minőségű szolgáltatást kapjanak. Tóbiás szerint a frakcióülésen egyetértés volt abban is, hogy a kormány ne privatizálja a Volán-társaságokat, hanem készítse fel őket a 2012-es piacnyitásra. Közölte: az idén 250 kilométer hosszúságban újítanak fel utakat, jövőre, illetve 2010-től ennek a többszörösét; ezen a területen az ország ugyanis minden forrást fel tud használni a 2007 és 2013 közötti uniós költségvetésből.
Kovács Tibor beszámolt arról, hogy a távfűtéssel kapcsolatos támogatási rendszert most készítik elő. Hozzátette: az önkormányzati minisztérium vizsgálja, hogyan tudja a panelprogrammal kapcsolatos döntéseket gyorsítani. Az augusztus végén tartandó frakcióülésen szerepelnek majd ezek a témák. A frakció jelen lévő tagjai tegnap támogatták, hogy a hosszú távú ellátásbiztonság érdekében Közép-Európában kapcsolják össze az energetikai rendszereket.
– Sajnálatos, hogy a kisebbségi kormány rossz gazdaságpolitikájának és cselekvőképtelenségének következményeképpen csak az uniós forrásokból történtek útfelújítások, és most is csak azzal számol, ez pedig messze nem elegendő – reagált az Országos Sajtószolgálat révén Manninger Jenő, a Fidesz képviselője. – Az ez évi 250 kilométer felújításra kerülő útszakasz elenyésző a harmincezer kilométer hoszszúságú úthálózatokhoz képest – közölte az ellenzéki képviselő.
– Elfogadhatatlan, hogy Szabó Pál szakminiszter elmenekül az újságírók kérdései elől, és nem nyilatkozik a hét végi vasúti balesettel kapcsolatban – hangsúlyozta Cser-Palkovics András, a Fidesz helyettes szóvivője, hozzáfűzve, a gáz, a távhő és az üzemanyag drágulása egyre nehezebb helyzetbe hozza a magyar családokat, a Gyurcsány-kormány viszont mind ez idáig tétlen maradt, a megoldások helyett csak a kifogásokat kereste.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.