Öten még kórházban vannak

Ma már biztosan elkészül az előzetes műszaki szakvélemény arról, mi okozhatta a töki falunapon a vasárnap esti körhintabalesetet. A megállapítások fordulópontot jelenthetnek a rendőrségi vizsgálatban, és akár büntetőeljárássá változtathatják az eddig közigazgatási hatósági eljárást. A tizenhét sérült közül tegnap öten voltak még kórházban, kettejük állapota továbbra is életveszélyes.

Berta Hajnal
2008. 08. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mégsem készült el tegnapra az elsődleges műszaki szakértői vélemény arról, hogy mi okozhatta a vasárnap esti töki körhintabalesetet. A budaörsi rendőrkapitányság által felkért szakértő éjfélre ígérte a munka elkészítését, úgyhogy ma már egészen biztosan kiderül, mit állapított meg. Ezen múlhat az is, hogy az eddig közigazgatási hatósági eljárásként folytatott vizsgálatot büntetőeljárássá minősítik-e át valamilyen mulasztás, azaz gondatlan veszélyeztetés miatt. Az eszköz műszaki tanúsítását végző ÉMI-TÜV SÜD Kft. illetékese kérdésünkre nem zárta ki az anyagfáradás lehetőségét, de ez nem feltétlenül mentesíti a tulajdonost a felelősségre vonás alól. Neki ugyanis minden egyes üzembehelyezés előtt át kellene vizsgálnia a szerkezetet. A rendőrség ugyanakkor eddig nem talált szabálytalanságot a berendezés áprilisban zajlott műszaki ellenőrzésében. A Fifi típusú körhinta elmúlt tízéves és már át is építették egy nyolc évvel ezelőtti hasonló, akkor halált okozó törés miatt. A tömegszerencsétlenséget okozó eszközt a rendőrség már visszaadta üzemeltetőjének.
Ahogy azt Farkas Norbert, a kapitányság bűnügyi osztályvezetője lapunknak elmondta: a baleset sérültjei közül hét fiatalt tegnap hazaengedtek. Öt tizenévest ápolnak még a fővárosi Péterfy Sándor utcai és a János kórházban, illetve a Heim Pál Gyermekkórházban. Két gyerek állapota még mindig súlyos, életveszélyes, ők a két utóbbi intézmény intenzív osztályán fekszenek. Jelenleg egyetlen Fifi körhinta sem működhet az országban, míg azokat a szakemberek alaposan át nem vizsgálják.
A baleset sérültjei kártérítést is kérhetnek, ha a rendőrségi vizsgálat kideríti, ki felelős a szerkezet meghibásodásáért. Hantos Ádám ügyvéd az Inforádiónak elmondta, hogy az összeg a sérülés fokától függ, de akár 50–100 millió forintra is rúghat. Kifizetőként elvileg az üzemeltető, a műszaki ellenőrzést végző cég vagy a berendezés gyártója jöhet szóba. Ha azonban a vizsgálat vis maiort állapít meg, erre nem lesz módjuk a sérülteknek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.