Mégsem készült el tegnapra az elsődleges műszaki szakértői vélemény arról, hogy mi okozhatta a vasárnap esti töki körhintabalesetet. A budaörsi rendőrkapitányság által felkért szakértő éjfélre ígérte a munka elkészítését, úgyhogy ma már egészen biztosan kiderül, mit állapított meg. Ezen múlhat az is, hogy az eddig közigazgatási hatósági eljárásként folytatott vizsgálatot büntetőeljárássá minősítik-e át valamilyen mulasztás, azaz gondatlan veszélyeztetés miatt. Az eszköz műszaki tanúsítását végző ÉMI-TÜV SÜD Kft. illetékese kérdésünkre nem zárta ki az anyagfáradás lehetőségét, de ez nem feltétlenül mentesíti a tulajdonost a felelősségre vonás alól. Neki ugyanis minden egyes üzembehelyezés előtt át kellene vizsgálnia a szerkezetet. A rendőrség ugyanakkor eddig nem talált szabálytalanságot a berendezés áprilisban zajlott műszaki ellenőrzésében. A Fifi típusú körhinta elmúlt tízéves és már át is építették egy nyolc évvel ezelőtti hasonló, akkor halált okozó törés miatt. A tömegszerencsétlenséget okozó eszközt a rendőrség már visszaadta üzemeltetőjének.
Ahogy azt Farkas Norbert, a kapitányság bűnügyi osztályvezetője lapunknak elmondta: a baleset sérültjei közül hét fiatalt tegnap hazaengedtek. Öt tizenévest ápolnak még a fővárosi Péterfy Sándor utcai és a János kórházban, illetve a Heim Pál Gyermekkórházban. Két gyerek állapota még mindig súlyos, életveszélyes, ők a két utóbbi intézmény intenzív osztályán fekszenek. Jelenleg egyetlen Fifi körhinta sem működhet az országban, míg azokat a szakemberek alaposan át nem vizsgálják.
A baleset sérültjei kártérítést is kérhetnek, ha a rendőrségi vizsgálat kideríti, ki felelős a szerkezet meghibásodásáért. Hantos Ádám ügyvéd az Inforádiónak elmondta, hogy az összeg a sérülés fokától függ, de akár 50–100 millió forintra is rúghat. Kifizetőként elvileg az üzemeltető, a műszaki ellenőrzést végző cég vagy a berendezés gyártója jöhet szóba. Ha azonban a vizsgálat vis maiort állapít meg, erre nem lesz módjuk a sérülteknek.
Máris széteshet a formálódó nagy ellenzéki együttműködés
