Pattanásig feszült a helyzet a Dunánál

Akár demonstrációra is készek azok a kistelepülések, amelyek a szeptemberben megnyíló M0-s Megyeri híd budai oldalán fekszenek – tudta meg lapunk. A települések polgármesterei hangsúlyozták, nem az új híd ellen vannak, ám semmitől sem riadnak vissza, ha azt tapasztalják: a szaktárca nem foglalkozik kéréseikkel.

Velkei Tamás
2008. 08. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogy közeledik az M0-s elkerülő út északi szektorának és az út Duna fölött átívelő hídjának átadásának időpontja, úgy szaporodnak a várhatóan a budai oldalra zúduló autóáradat miatt aggódó nyilatkozatok is. Leányfalu alpolgármestere, Vancsó Géza elmondta: a település három jelzőlámpás kereszteződést, harminc épület – amelyek az építkezés alatt a teherautók keltette rezgések miatt sérültek meg – állapotának felmérését, a súlykorlátozás pontosítását és egy egy kilométeres elkerülő utat kért. – Ha ezek nem valósulnak meg, biztosan csatlakozni fogunk egy szerveződő demonstrációhoz – jelentette ki Vancsó Géza. Hozzátette: hogy ez ne következzen be, biztosítékra van szükségük, amit a mielőbb megkezdődő építkezésekben látnak.
Dunabogdányban forgalomszámlálást fognak végezni a híd átadása előtt és azt követően is, és ha azt tapasztalják, hogy nőtt a községen áthaladó forgalom, „lépni fognak” – fejtette ki lapunknak Schuszter József, a település első embere. – A település útjai is tönkrementek, mivel az építkezés során a követ a Bogdány melletti bányákból szállították a teherautók. Ezt jómagam és Dietz Ferenc szentendrei polgármester is többször jelezte a szaktárcának. Ha nem látjuk a szándékot az utak helyreállítására, az demonstrációra való ok – mondta Schuszter József.
A pesti oldalról érkező forgalmat minden bizonnyal Budakalász lakóinak kell majd leginkább megszenvednie. – Az előzetes vélemények szerint 67 ezer jármű halad majd át a hídon naponta, ami azt jelenti, hogy csúcsidőben az átkelő budakalászi végén hétezer jármű zúdul be egy körforgalomba.
– Nincs olyan körforgalom a világon, ami ezt elbírná – fakadt ki Parlagi Endre, Budakalász polgármestere. Szerinte a politika miatt került ilyen nehéz helyzetbe a térség, ugyanis az M0-s sok szavazatot hozhat a konyhára, a polgári többségű térséget viszont elhanyagolták, ennek eredménye a mára kialakult lehetetlen állapot. – Mi a tárgyalásos utat választottuk. A múlt héten két államtitkár is járt nálam, akiknek megismételtem: elkerülő útra, forgalomszabályozásra, valamint a főváros és agglomerációja közti egyensúlyra van szükség. Két hét türelmi időt adtunk a tárcának, ha azt követően sem történek érdemben semmi, mindent bedobunk, s akkor bármi megtörténhet – figyelmeztetett Parlagi Endre.
– Rövid és hosszú távú lépésekre van szükség – osztotta meg a Magyar Nemzettel terveit Dietz Ferenc, a júniusban alakult M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke, Szentendre első embere. – Rövid távon súlykorlátozásra, forgalomcsillapító berendezésekre van szükség, a távlati cél azonban az, hogy mielőbb záruljon be a körgyűrű, épüljön meg az új 10-es út és a kis híd Szigetmonostor és Szentendre között – mutatott rá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.