Ahogy közeledik az M0-s elkerülő út északi szektorának és az út Duna fölött átívelő hídjának átadásának időpontja, úgy szaporodnak a várhatóan a budai oldalra zúduló autóáradat miatt aggódó nyilatkozatok is. Leányfalu alpolgármestere, Vancsó Géza elmondta: a település három jelzőlámpás kereszteződést, harminc épület – amelyek az építkezés alatt a teherautók keltette rezgések miatt sérültek meg – állapotának felmérését, a súlykorlátozás pontosítását és egy egy kilométeres elkerülő utat kért. – Ha ezek nem valósulnak meg, biztosan csatlakozni fogunk egy szerveződő demonstrációhoz – jelentette ki Vancsó Géza. Hozzátette: hogy ez ne következzen be, biztosítékra van szükségük, amit a mielőbb megkezdődő építkezésekben látnak.
Dunabogdányban forgalomszámlálást fognak végezni a híd átadása előtt és azt követően is, és ha azt tapasztalják, hogy nőtt a községen áthaladó forgalom, „lépni fognak” – fejtette ki lapunknak Schuszter József, a település első embere. – A település útjai is tönkrementek, mivel az építkezés során a követ a Bogdány melletti bányákból szállították a teherautók. Ezt jómagam és Dietz Ferenc szentendrei polgármester is többször jelezte a szaktárcának. Ha nem látjuk a szándékot az utak helyreállítására, az demonstrációra való ok – mondta Schuszter József.
A pesti oldalról érkező forgalmat minden bizonnyal Budakalász lakóinak kell majd leginkább megszenvednie. – Az előzetes vélemények szerint 67 ezer jármű halad majd át a hídon naponta, ami azt jelenti, hogy csúcsidőben az átkelő budakalászi végén hétezer jármű zúdul be egy körforgalomba.
– Nincs olyan körforgalom a világon, ami ezt elbírná – fakadt ki Parlagi Endre, Budakalász polgármestere. Szerinte a politika miatt került ilyen nehéz helyzetbe a térség, ugyanis az M0-s sok szavazatot hozhat a konyhára, a polgári többségű térséget viszont elhanyagolták, ennek eredménye a mára kialakult lehetetlen állapot. – Mi a tárgyalásos utat választottuk. A múlt héten két államtitkár is járt nálam, akiknek megismételtem: elkerülő útra, forgalomszabályozásra, valamint a főváros és agglomerációja közti egyensúlyra van szükség. Két hét türelmi időt adtunk a tárcának, ha azt követően sem történek érdemben semmi, mindent bedobunk, s akkor bármi megtörténhet – figyelmeztetett Parlagi Endre.
– Rövid és hosszú távú lépésekre van szükség – osztotta meg a Magyar Nemzettel terveit Dietz Ferenc, a júniusban alakult M0 Érdekvédelmi Egyesület elnöke, Szentendre első embere. – Rövid távon súlykorlátozásra, forgalomcsillapító berendezésekre van szükség, a távlati cél azonban az, hogy mielőbb záruljon be a körgyűrű, épüljön meg az új 10-es út és a kis híd Szigetmonostor és Szentendre között – mutatott rá.
Az Egyesült Államok új módszerrel küzd a jemeni húszik ellen
