Nagy lendületet adott a kínai gyorsvasúthálózat kiépítésére irányuló munkálatoknak, hogy az olimpia előtt átadott Peking–Tiencsin vonalon közlekedő szuperexpressz máris beváltotta a forgalomba állításához fűzött reményeket – írta a Chinadaily.com. Az óránként 350 kilométeres sebességgel száguldó motorvonat nemcsak az olimpia idején, hanem egész augusztusban zsúfolásig megtelt utasokkal, akik a menetidő lerövidülésén kívül annak is örülnek, hogy a jármű pontosan ér célba.
A sikeren felbuzdulva a kínai vasútépítő mérnökök most bejelentették, hogy az április óta épülő Peking–Sanghaj gyorsvasút még nagyobb sebességgel közlekedik majd. Az eredeti terv szerint ez is 350 kilométert tett volna meg óránként, a német Siemens konszerntől kapott technológia továbbfejlesztésével azonban 380 kilométer/óra lehet a végsebessége. Ha a tervek valóra válnak, akkor 2012-től Peking és Sanghaj között jár majd a világ leggyorsabb vonata, a földkerekség leghosszabb (1318 kilométer) gyorsvasúti pályáján.
A két város között most még csaknem egy napig tart az utazás, a CRH–3 (China Railway High-speed) típusnevű szerelvények azonban mindössze négy óra alatt hidalják majd át a metropolisok közötti távolságot.
A számítások szerint három év múlva az ország újabb 1900 kilométer hosszú gyorsvasúti pályahálózatot mondhat magáénak. További 9400 kilométer épül meg 2020-ig, és összesen tizenhat vonalon szállítanak majd utasokat a szupergyors vonatok. Az ambiciózus távlati elképzelés az, hogy az országos gyorsvasúthálózat hossza elérje az 50 ezer kilométert, eljusson valamennyi tartományi székhelyre, és összekapcsolja a nagyobb városokat.

Orbán Viktor: Már megint Bognár Gyuri a király!