Farkas Ádám szobrászművész és Rákossy Anikó festőművész kiállítása nyílik meg pénteken este hat órakor a dunaszerdahelyi Vermes-villában, a Kortárs Magyar Galéria termeiben. A tárlat folytatása annak a sorozatnak, amellyel a galéria a kortárs magyar művészet jelentős életműveit, irányzatait mutatja be, egyben újabb adalék egy érdekes művészettörténeti jelenség, az alkotópárok művészetének megismertetéséhez is. A Szentendrén élő művész házaspár ugyanis, ahogyan a kiállítást megnyitó Szabó Lilla művészettörténész írja, „a kisváros színes szellemi életének nemcsak aktív résztvevője, de most, a közös kiállításuk kapcsán, óhatatlanul felidézzük a város „emblematikus” művész házaspárjait, Vajda Lajost és Vajda Júliát, Czóbel Bélát és Monok Máriát, Ámos Imrét és Anna Margitot, Pirk Jánost és Remsey Ágnest”.
Farkas Ádám szobrászművész egyik alkalommal úgy fogalmazott, hogy „olyan szobrot szeretnék csinálni, mint egy élő fa, mint egy verébtojás, mint egy hullám- és szélrágta parti szikla, mint B. B. húszévesen. Szobrot, amelyik uralja a teret, mint a tenger felett repülő madár. Olyan szobrok létrejötténél szeretnék bábáskodni, melyek törvényeket hoznak létre. Szobrokat, amelyek megszületnének nélkülem is. Szobrokat, melyeknek nincs szükségük címre és aláírásra.” Ehhez az 1972-ben megfogalmazott ars poeticájához hű maradt egész pályája során.
Rákossy Anikónak festőként első jelentős bemutatkozása 1990-ben, Párizsban a Marie Mamias Galériában volt. Egészen addig illusztrátorként ismerték. Az elmúlt húsz év alatt néhány egyéni kiállításán ismerhettük meg fejlődését, művészetének erősödő egyéni jegyeit. Szűkszavú kifejezésmódjában feszültség és a meditáció nyugalma, harmóniája egyszerre van jelen. A tárlat október 7-ig tekinthető meg.
NGM: Magyarország forrásainak a magyar embereknél van a helye
