Városnézés guruló hajóval

Szeptember 18-tól az európai kontinensen egyedülálló, vízi és szárazföldi városnéző túrának lehetnek részesei a Budapestre érkező turisták. A busz külsejű kétéltű jármű részben a Dunán teszi meg az útját, ami nemcsak a turisták szemében attrakció, hanem műszaki különlegesség is. A sajtóbemutatón ezért méltán nevezték inkább guruló hajónak a Dunába ereszkedő járművet, mint úszó busznak.

Munkatársunktól
2009. 09. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Európában nem ismeretlen a buszhajó, hiszen Londonban, Dublinban és Liverpoolban évek óta nagy sikerrel működik ilyen jármű. Az európai kontinensen azonban először Budapesten közlekedik – mondta Galla Gábor, az üzemeltető cég ügyvezető igazgatója. Budapest így újra az élen jár, ahogy 1896-ban London után először fővárosunkban létesült földalatti, úgy 2009-ben a magyar főváros az első a kétéltű jármű használatában – tette hozzá. A társaság vállalkozását százhetvenmillió forintos bankhitel tette lehetővé, amely 10 éves futamidejű. Ez a kölcsön a költségeket nyolcvan százalékban fedezte.
A jármű elkészítése nemzetközi összefogás eredménye volt – hangzott el a sajtótájékoztatón. A hajótestet 2007 novemberében rendelték meg egy Máltán működő skót hajóépítő cégtől, a terveket azonban Angliában készítették. Az alvázat és a motort Olaszországban gyártották. A vízsugár hajtómű szintén olasz, a busz felépítményét pedig Kínában állították össze. A jármű 2008. december 23-án érkezett meg Budapestre, a forgalomba helyezésre azonban tíz hónapot kellett várni. Az uniós biztonsági és minőségi vizsgálatokra egy hazai társaság készítette fel a járművet. A szükséges ellenőrzések után a forgalomba helyezést szárazföldi használatra a Nemzeti Közlekedési Hatóság, vízi használatra a Máltai Tengerészeti Hatóság engedélyezte. A műszaki ellenőrzéseket a jövőben hetente az olasz gyártó magyarországi egységében végzik. A buszhajót a legkörnyezetkímélőbb EURO5-ös motor hajtja.
A járatok főszezonban naponta ötször, november és március között pedig négyszer közlekednek majd. A túra szárazföldről, a Roosevelt térről indul, az Erzsébet teret és a Hősök terét érintve jut el egészen a Dózsa György út végénél lévő Hélia Szállóig. A hotel mögötti rakpartról ezután a Duna vizébe csobban az erre a célra felépített hetven méter hosszú rámpáról. Csaknem egyórás sétahajózás után ide tér vissza, majd egy szárazföldi szakasz után a Roosevelt téren fejezi be útját. Az idegenvezetés angol, német nyelvű, később magyar nyelven is tervezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.