Európában nem ismeretlen a buszhajó, hiszen Londonban, Dublinban és Liverpoolban évek óta nagy sikerrel működik ilyen jármű. Az európai kontinensen azonban először Budapesten közlekedik – mondta Galla Gábor, az üzemeltető cég ügyvezető igazgatója. Budapest így újra az élen jár, ahogy 1896-ban London után először fővárosunkban létesült földalatti, úgy 2009-ben a magyar főváros az első a kétéltű jármű használatában – tette hozzá. A társaság vállalkozását százhetvenmillió forintos bankhitel tette lehetővé, amely 10 éves futamidejű. Ez a kölcsön a költségeket nyolcvan százalékban fedezte.
A jármű elkészítése nemzetközi összefogás eredménye volt – hangzott el a sajtótájékoztatón. A hajótestet 2007 novemberében rendelték meg egy Máltán működő skót hajóépítő cégtől, a terveket azonban Angliában készítették. Az alvázat és a motort Olaszországban gyártották. A vízsugár hajtómű szintén olasz, a busz felépítményét pedig Kínában állították össze. A jármű 2008. december 23-án érkezett meg Budapestre, a forgalomba helyezésre azonban tíz hónapot kellett várni. Az uniós biztonsági és minőségi vizsgálatokra egy hazai társaság készítette fel a járművet. A szükséges ellenőrzések után a forgalomba helyezést szárazföldi használatra a Nemzeti Közlekedési Hatóság, vízi használatra a Máltai Tengerészeti Hatóság engedélyezte. A műszaki ellenőrzéseket a jövőben hetente az olasz gyártó magyarországi egységében végzik. A buszhajót a legkörnyezetkímélőbb EURO5-ös motor hajtja.
A járatok főszezonban naponta ötször, november és március között pedig négyszer közlekednek majd. A túra szárazföldről, a Roosevelt térről indul, az Erzsébet teret és a Hősök terét érintve jut el egészen a Dózsa György út végénél lévő Hélia Szállóig. A hotel mögötti rakpartról ezután a Duna vizébe csobban az erre a célra felépített hetven méter hosszú rámpáról. Csaknem egyórás sétahajózás után ide tér vissza, majd egy szárazföldi szakasz után a Roosevelt téren fejezi be útját. Az idegenvezetés angol, német nyelvű, később magyar nyelven is tervezik.
A Sziget Fesztivált nem érdekli, hogy ki a hamászos
