Papcsák, aki a BKV ügyeit vizsgáló eseti bizottság tagja, elmondta, 2007-ben és 2008-ban másfél milliárdot költött a főváros megvalósíthatósági tanulmányokra, ebből félmilliárdot a fővárosi tulajdonú cégeknek kellett állniuk. A fideszes politikus ezek közül három, csaknem 400 millióba került tanulmányt mutatott be tegnap, amelyeket a városvezetés rendelt meg és a BKV fizetett ki. Szerinte a tanulmányok semmitmondóak, aligha lehetett rájuk szükség. A budai fonódó villamosközlekedés megvalósíthatóságával foglalkozónak pedig minden betűje ötezer forintba került, egy oldala több mint 1,1 millióba. A Fidesz a drága tanulmányok – amelyek árából nyolc új autóbuszt vásárolhattak volna – alapjául szolgáló szerződéseket megkéri a főváros vezetésétől, és ismeretükben döntenek a feljelentésről. Papcsák szerint egyre valószínűtlenebb, hogy a BKV korábbi vezetői magányos elkövetőkként készíttettek tanulmányokat: Demszky Gábor a város vezetőjeként felelős azért, ami az önkormányzat cégeinél történik, nem kérdéses az SZDSZ-es főpolgármester felelőssége – vélte a képviselő.
Félrevezető, hogy a Fidesz egy megvalósíthatósági tanulmány oldalankénti, betűnkénti átlagárát számítja ki – reagált közleményben a Főpolgármesteri Hivatal. Szerintük a munkának ennél jóval nagyobb a dokumentációja. A BKV viszont tegnap közölte: polgári peres eljárást indít és büntető feljelentést tesz személyiségi jogok sérelme és jó hírnév megsértése miatt a K-Monitor Iroda ellen. Az iroda képviselője szerintük megsértette a vezérigazgató jó hírnevét.
A Fővárosi Közgyűlés szocialista és liberális képviselőcsoportja egyébként ismét egyfős többségbe kerül a következő testületi ülésen.
A Fővárosi Választási Bizottság ugyanis tegnap kiadta Élő Norbertnek (MSZP) Hagyó Miklós megüresedett mandátumát.
A betegek szeme láttára kellett újraéleszteni egy nőt a kecskeméti rendelőintézetben