A könyvvizsgálat során nem kaptunk teljesítési igazolásokat, amelyek alátámasztanák a szolgáltatás megtörténtét és a kifizetések jogosságát, emiatt nem tudtunk meggyőződni arról, hogy ezek az összegek valós költségként merültek fel a társaságnál 2007-ben – olvasható a PricewaterhouseCoopers (PwC) anyagában. A Malév nem cáfolta a könyvvizsgáló cég állítását, egyúttal nem válaszolt kérdéseinkre, hogy milyen szolgáltatásért fizettek ki 812 millió forintot a Charter Corporation LLC-nek, illetve hogy miért nem tudják igazolni a szolgáltatás megtörténtét. Csorba Attila elnök kijelentette: a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) mihamarabb feljelentést tesz az ügyben.
A LESZ elnöke szerint a Malév 2007-es (Gyurcsány Ferenc miniszterelnöksége idején történt) privatizációjának előkészítése során számos baljós előjel mutatkozott. Gönci János, a Malév korábbi vezérigazgatója ekkor távolította el Csorbát, mint a munkavállalói oldal egyik képviselőjét a légitársaság felügyelőbizottságából. A cég ekkor már olyan likviditási gondokkal küzdött, hogy csődeljárást kellett volna kezdeni, de ezt csak a felügyelőbizottság tehette volna meg. A Malév inkább elkezdte átadni charterjáratait a konkurenciának, ami a lehető legrosszabb döntés volt, és csaknem ötmilliárd forintos kárt okozott – idézte fel az érdekvédő.
Ismert, nemrég a Malév-pilótákat képviselő szakszervezet az Állami Számvevőszékhez fordult a menedzsment hozzá nem értéséről tanúskodó, illetve „egyes bűncselekménygyanús ügyletek” vizsgálatát kérve. Az érdekképviselet szerint a Malév vezetése csak tavaly extra, 13 milliárdos veszteséget okozott elhibázott értékesítési politikájával, mintegy négymilliárdos ráfizetést eredményezett a Fokker F–70-es repülőgépek kivonása, és 2,4 milliárdos veszteség keletkezett a SAS légitársaságtól kivont Dash–8-asok forgalomba állításával. Mindeközben a hosszú távú járatokat megszüntették, noha az átszálló utasforgalomra alapozó légitársaságoknak világszerte ez jelenti a biztos bevételek kilencven százalékát. Azóta a Malév piacának jelentős részét a konkurencia vette át, sőt az elszivárgott dolgozók – köztük harminc pilóta – egy része is a konkurenciát erősíti.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!