A PK Zrt. részbeni privatizációjára 2008 végén került sor, a pécsi tömegközlekedési cég 49 százalékos tulajdonrészét, valamint a vállalat irányítását akkor a Mecsekbusz Kft. szerezte meg. A kontraktus alapján a magánbefektető csaknem egymilliárdos tőkeemelést hajtott végre. A társaság – egy korábbi határidő-módosítás után – ez év végéig azt is vállalta, hogy tíz év alá szorítja a pécsi buszpark átlagéletkorát.
A minap azonban kiderült, hogy a kisebbségi tulajdonos még szerződést sem kötött a buszok beszerzésére, ezért Pécs polgármestere, Páva Zsolt szerdáig adott határidőt a cégnek az ezzel kapcsolatos kérdések megválaszolására. A Mecsekbusz Kft. azonban szerződésbontással reagált. Az üggyel kapcsolatos sajtótájékoztatón Páva Zsolt polgármester és Nagy Csaba alpolgármester számolt be a fejleményekről. A városvezető arról biztosított: mindez nem érinti a buszközlekedést, továbbra is a megszokott járatsűrűséggel, menetrendben szállítják az utasokat. Pécs ezután saját kezébe veszi a közszolgáltatást, megelégelve a botrányos és sokszor az együttműködést nélkülöző kapcsolatot – mondta, hozzátéve: a Mecsekbusz reakciója ugyan meglepte, de legalább megoldhatják a kialakult helyzetet. Csütörtöktől a cég élére polgármesteri biztost neveznek ki, s tárgyalásokat kezdeményeznek egy hazai céggel annak érdekében, hogy mihamarabb új buszok közlekedhessenek a város útjain – erre három–hat hónapon belül kerülhet sor.
A Mecsekbusz Kft. az együttműködés ellehetetlenülésével, a bizalmi légkör felbomlásával indokolta a lépést – ismertette Páva Zsolt. Kiemelte: a történtek ismeretében még inkább megalapozottnak tartja a tavaly tett feljelentését a buszok értékesítése kapcsán. Ismert, 2009-ben derült fény arra, hogy a PK Zrt. többségi birtokában lévő PK Busrent Kft. tulajdonába kerültek az egykor a városi vállalat által birtokolt buszok.
Kerestük a Mecsekbusz Kft. ügyvezetőjét, Jahn Pétert is, de lapzártánkig nem értük el.

Szijjártó Péter: Nem az ukrán elnök, hanem a magyar emberek döntik el, hogy Ukrajna csatlakozhat-e az EU-hoz