Kiadványokon, ajándék figurákon és fesztiválokon spórol az adóhatóság. Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) szóvivőjétől megtudtuk, hogy a nehéz anyagi helyzet miatt a szervezet az idén minden reklám jellegű kiadástól eltekint. Burillák Attila azzal kezdte, hogy a hatóság ebben az évben sem a nyári Sziget fesztiválon, sem más könnyűzenei rendezvényen nem vett részt, nem állított sátrat. Méghozzá azért, mert egy-egy efféle megmozdulás a hatóságnak s így az adófizetőknek több millió forintjába kerül.
Az APEH nem csak a fesztiválozással hagyott fel. A hivatal nem indít adózást népszerűsítő reklámkampányt, és a közteherviselés fontosságát hangsúlyozó, gyermekeknek készült képregényt sem ad ki. A hatóság korábbi vezetősége tavaszszal mesefigurát terveztetett, amelyet utóbb Adómanónak keresztelt el. Az APEH a rajz alapján négyszáz plüssbabát is rendelt nyolcszázezer forintért. Burillák Attila ezzel kapcsolatban közölte, hogy a hivatal sem korábban, sem a jövőben nem védeti le a figurát, mert nem szeretné feleslegesen szórni az adófizetők pénzét, és azt a jövőben egyáltalán nem használja.
Az idén nem jelenik meg a száz legnagyobb idehaza működő cég és az ötven legjobb eredményt elérő pénzügyi vállalkozás adatait közlő füzet sem. A Top 100-as kiadványként ismert összesítést az elmúlt években az adóhivatal a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával (MKIK) közösen adta ki. A vaskos kötet a legnagyobb társaságok vezetőivel készült interjúk mellett elvben a nagyvállalatok adózási és más információit is tartalmazza. A cégek és bankok fontos számai azonban csak akkor jelenhetnek meg, ha az érintett vállalkozások hozzájárulnak adataik közléséhez. A tavalyi kötetben emiatt igen sok hely maradt üresen. A száz legeredményesebb társaság közül 29 nemhogy a részletes adatait, de még a nevét sem adta meg. Így homályban maradt például, hogy 2008-ban mely cégek érték el idehaza a harmadik és a negyedik legnagyobb árbevételt. A pénzügyi szféra számba vett ötven vállalkozásából nyolc szintén megőrizte inkognitóját. Emellett a nevük kiadását engedélyező cégek jelentős része titokban tartott bizonyos információkat: például azt, mennyi adót fizettek alkalmazottaik után. – Elsősorban a cégek titkolózása, másodsorban az anyagiak miatt döntöttünk úgy, hogy az idén nem veszünk részt a kiadvány elkészítésében – mondta az APEH szóvivője. Burillák Attila azzal érvelt: amíg a legnagyobb vállalatok nagyjából egyharmada még a nevét sem közli, addig felesleges a kötetet kiadni. – A hivatal egy mérvadónak kevéssé nevezhető kiadványra nem költ közpénzmilliókat – közölte.
Kérdésünkre Dunai Péter, az MKIK főtitkára elmondta: a kiadvány többmilliós költségén általában fele-fele arányban osztozik az adóhatóság és az MKIK. A két szervezet az utóbbi három évben adta ki az országos adatokat tartalmazó kötetet, míg egyes megyékben és régiókban már tizenöt éve megjelennek hasonló összefoglalók. A főtitkár elismerte, hogy némely cégek valóban ódzkodnak a nyilvánosságtól, feltehetőleg nem szeretnék mutatóikat a versenytársakkal megismertetni. Ettől függetlenül az MKIK bízik abban, hogy a jövőben megjelenik a Top 100-as füzet. Az APEH ettől nem zárkózik el.
Rendszeresen brutálisan megverte a feleségét, aztán amikor az asszony elhagyta, szexuálisan zaklatta a saját gyerekét