Nem hátrálunk meg, visszafordíthatatlanul folytatjuk a fővárosi önkormányzat és gazdasági társaságainak átvilágítását, a közszolgáltatók átalakítását – szögezte le György István. A főpolgármester-helyettes szerint az elmúlt hetekben üzleti körökből támadást indítottak az új fideszes városvezetés, illetve az október végén kinevezett új cégvezetők ellen. Kiemelte: az elmúlt hónapban 22, összesen 7 milliárd forint értékű, az önkormányzati cégeknél kötött szerződést találtak gyanúsnak. Büntetőeljárás indult többek között a nem megfelelő ár-érték arány, az értékelhetetlen teljesítés, a piacinál jóval magasabb ár és a közbeszerzési törvény megsértése miatt. – Hagyó Miklós ugyan előzetes letartóztatásban van, az önkormányzati választás napjáig működött a közpénzeket elfolyató, róla elnevezett városműködtetési modell. Mi már az első napokban létrehoztuk a tulajdonosi érdekeket képviselő, a korrupciót kiszűrő Budapesti Városüzemeltetési Központ Zrt.-t, valamint a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-t – szögezte le. Rámutatott: megtámadták például Tölgyesi Balázst, a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. új vezérigazgatóját azzal, hogy a cég korábbi igazgatójaként ő is gyanús szerződéseket kötött. – Ezzel szemben a belső vizsgálat megállapította: a szakember az állam által kifejezetten támogatott kutatási-fejlesztési szerződéseket kötött magyar kutatókkal – fűzte hozzá.
Ismeretes, a Demszky-korszakban szinte nem volt olyan fővárosi közműcég, ahol ne lettek volna gyanús ügyek. Nyomozások indultak a BKV-nál, az FKF-nél, a Főkertnél, a gyógyfürdőknél, a nagyberuházásoknál, közöttük a metrónál, a híd- és útfelújításoknál.
György István lapunk kérdésére elmondta: a kilencvenes években részben privatizált vízműveket és csatornázási műveket hosszú távon önkormányzati tulajdonba kell venni; egyelőre örülnének, ha a külföldi tulajdonosokkal tárgyalva érvényesíthetnék a város érdekeit.
A Jobbik tegnap bejelentette: ők helyi népszavazásokkal vonnák köztulajdonba az „elsíbolt” közszolgáltatókat.
Közpénzfaló felújítás. A Margit híd több mint 26 milliárd forintos, hónapokat csúszott felújításáról tárgyal ma többek között a Fővárosi Közgyűlés. Az előző városvezetés által kötött, a korábbi vizsgálatok szerint is botrányos szerződésben a kerékpársávok ügye, a hatósági döntések megsértése miatt elveszhet a hatmilliárd forintos uniós támogatás, ezért a biciklisek várhatóan csak egy elválasztás nélküli járdán, a gyalogosok között közlekedhetnek majd a híd déli oldalán. Az is kiderült: a hídfők melletti aluljárókat és a felszíni közterületeket kifelejtették a felújításból, arra további közpénzeket kell költeni.
Most kiderül, hogy káros vagy egészséges étel a szalonna