Hivatalosan is leleplezték az ID.4 Crozz és ID.4 X autót, és bemutatkozott a náluk sokkal olcsóbb e-Tharu nevű akkumulátoros-elektromos kompakt SUV.
Egyszerre három akkumulátoros-elektromos kompakt szabadidő-autót mutatott be a Volkswagen a kínai piac számára, igaz, ezek közül csak a két drágább, az ID.4 Crozz és az ID.4 X kapott nagy felhajtást, azaz látványos színpadi show-val megtartott leleplezést; az e-Tharu-ról egyszerűen csak közreadták az első sajtófotókat és információkat.
Annak köszönhető az ID.4-es elektromos szabadidő-autó két új arca, hogy a Volkswagen mindkét kínai partnerének egyedi megjelenést készített; az autókat egyébként földrajzilag eltérő területen fogják forgalmazni, de azért fontosnak tartották azok megkülönböztetését. Az ID.4 Crozz a First Automobile Works terméke, míg az ID.4 X a Shanghai Automotive Industry Corporation-nél készül.
Annak ellenére, hogy nagyon várják már a sorozatgyártás megindítását, hivatalosan még semmi részletet nem közöltek az ID.4 Crozz és ID.4 X műszaki részleteiről, a korábbi nemhivatalos információk alapján az autók kínai partnerrel közösen készülő 70 kWh kapacitású akkumulátort kapnak, és az alapmodell 204 lóerős hátul hajtó villanymotort kap. A vételárak még nem ismertek, de az biztos, hogy mindkettőnél jelentősen olcsóbb lesz a szintén most bejelentett e-Tharu.
Az MQB alapra felépített kompakt szabadidő-autó már benzines kivitelében is olcsóbb a Tiguannál, és úgy készül az elektromos változat, hogy az e-Golf technikáját kapja meg. Az első kerekeket 136 LE/290 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajtja, az akkumulátor 44,1 kWh kapacitású.
Csak Kínában fogják forgalmazni a Volkswagen e-Tharu-t, a vételára 9 millió Ft-nak megfelelő jüan alatt lesz a nagyvonalú kínai állami/önkormányzati ösztönzőknek köszönhetően. Az ID.4 Crozz és ID.4 X árát ugyan nem tudjuk, de becslések szerint azok legalább 50%-kal lesznek majd drágábbak nála.
Az eredeti cikket IDE KATTINTVA érheti el.