Tavaly nyáron kezdték el forgalmazni a kínai piacon a Porsche Taycan alapváltozatát, amelyet most az összes piacon elérhetővé tettek. A többi változattal ellentétben – S, 4S, Turbo – ennek nincs semmiféle jelölés a neve után, és csak a hátsó tengelyre kerül egy villanymotor, amely kétfokozatú váltón keresztül hajt. Minden változatban 5,4 másodpercig tart a 0-100 km/óra sprint, a csúcssebesség 230 km/óra. A választott akkumulátortól függő a teljesítmény, ami a 79,2 kWh kapacitású telepnél 326 lóerő tartós, és 408 lóerős csúcsteljesítményt (rajtautomatika) jelent, a 93,4 kWh kapacitású akkumulátornál 380 lóerő a tartós és 476 lóerő a csúcsteljesítmény (rajtautomatika) – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Kínában már tavaly nyár óta megvásárolható, mostantól kezdve az összes piacon elérhető a Porsche Taycan csak hátsókerékhajtással rendelkező alapváltozata.
Fotó: MTI/EPA/Ringo Chiu
A hatótávolság WLTP-módszer szerint mérve 431 illetve 484 km. Az alap akkumulátor legfeljebb 225 kW-tal tölthető, a feláras 270 kW-tal, ilyen töltőnél 5 perc alatt lehet 100 km-nyi energiát vételezni, amúgy 22 kW-os a fedélzeti töltő. A Porsche Taycanhoz majdnem minden olyan extra elérhető, mint a drágább változatokhoz, kivételt talán csak a karbon-kerámia fékrendszer jelent. Alapesetben acélfékeket kap az autó elöl hat- hátul négydugattyús nyergekkel és 360/358 mm átmérővel, extraként a különleges felületkezeléssel rendelkező PSCB acélfékeket lehet kérni, amelynél 410/365 mm-re növelik a féktárcsák átmérőjét. Márciusban adják át a hátsókerékhajtású Porsche Taycan első példányait a kínai piacon kívüli vásárlóknak.
A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.
Világrekord távon driftelt a Porsche Taycan + videó
Szédületes: emberileg is nagy teljesítmény volt az 54 percen és 210 körön keresztül megtartott drift a vezetéstechnikai pályán – olvasható az Autó-Motor cikkében.
Egy, csak Kínában megvásárolható, hátsókerékhajtású Taycant alapmodellt használtak a Guinness világrekord-döntéshez, a helyszín pedig a Hockenheimringen található Porsche Experience Center volt.
A volán mögött a Porsche központ vezető instruktora, Dennis Retera ült, aki aztán 54 percen és 210 körön keresztül driftelt az autóval, ami 42,171 km-es Guinnes világrekordot eredményezett, beállítva ezzel a villanyautóval driftelés világrekordját.
A videó ide kattintva tekinthető meg.