A biztosítók a csúszást azzal magyarázzák, hogy a példátlanul sok váltás miatt nincs elég kapacitásuk a csekkek kiküldésére. Tavaly ugyanis több mint 600 ezer autós döntött úgy, hogy más biztosítóval vág neki a következő évnek. Ugyanakkor Szilágyi József, a Magyar Biztosítók Szövetségének főmunkatársa szerint a késések mögött az áll, hogy megváltozott a bónuszbesorolásokkal kapcsolatos eljárás, és az idén már nem az ügyfeleknek kell eljuttatniuk besorolásukat a társaságokhoz, hanem a biztosítók szerzik ezt be egymástól, ez pedig időbe kerül.
A kötelező biztosítást szabályozó kormányrendelet szerint az új biztosítóknak január 30-ig kell beszerezniük a régi biztosítóktól a kártörténeti igazolásokat. Természetesen ahhoz, hogy ez gördülékenyen menjen, az ügyfélnek pontosan meg kell adnia az előző biztosítója nevét és kötvényszámát. A szabályosan felmondott szerződések kártörténeti igazolásait a napokban kapják meg az ügyfelek. A hazai biztosítók egy része azonnal, készpénzben kérte el az első díjat, ebben az esetben a szerződés megkötése után már a biztosító fedezi a károkat. A társaságok egy része azonban nem alkalmazza a fenti megoldást, és az első díj befizetéséhez csekket bocsát a szerződő ügyfelek rendelkezésére.
Ilyenkor a csekk befizetésig az autós biztosítatlan marad. Mivel alapesetben a díjak fizetési határideje január 31., az ennél később fizetők szerződése nem lép életbe időben. Vagyis, ha februárban a díj befizetése előtt kárt okoznak, akkor a biztosító nem fedezi a költségeiket. Egyes társaságok úgy védik az ügyfeleiket, hogy a decemberben kötött szerződésben haladékot adtak, általában február végéig tolták ki az első díj fizetésének a határidejét, és leszögezték, hogy a szerződés abban az esetben is érvényes, ha az ügyfél január 31. után, de a halasztás végső dátuma előtt fizet.
Ha azonban a szerződésben nem szerepel a haladék, és mégsem érkezett meg a csekk, akkor érdemes a biztosítónál érdeklődni a biztosítás összegéről, és magunknak kell gondoskodni a befizetésről, különben kellemetlen meglepetésben lehet részünk. Közúti ellenőrzés esetén például a rendőrség a biztosítással nem rendelkező jármű forgalomból való kivonását is kezdeményezheti. Előfordulhat, hogy az első csekken a korábban kalkuláltnál magasabb összeg áll. Ez nem hiba, a biztosítók a bónuszfokozat megállapításához szükséges kártörténeti igazolást csak e hónapban tudják beszerezni a korábbi biztosítótól, ezért besorolás hiányában az A0 fokozatnak megfelelő összeget számlázzák ki. A bónuszfokozatnak megfelelő kedvezményt általában már a következő számlában jóváírják.
Csécsi László

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.