A BKV a villamospótló járatokat beleszámolva 27 vonalon közlekedtet síndöcögényeket. Összesen 307 szerelvényből áll a járműpark. Ebből egy átlagos napon 263 szerelvény szállít utasokat. (A cég összesen 460 villamoskocsival rendelkezik, de ezek többsége csatolt szerelvényként közlekedik.) A viszonylatok közül a cég szerint a dél-pesti vonalak, a 28-as és a 37-es van a legrosszabb állapotban. Tájékoztatásuk szerint ezeken a vonalakon a közeljövőben szükségessé válik a „műszaki beavatkozás”, melyet a BKV már tervbe is vett. Mintegy 50 kilométernyi pályahosszon van a 2008. májusi adatok szerint sebességkorlátozás; ezeken a szakaszokon az általában megengedettnél jóval lassabban tudnak csak a villamosok haladni, ezért egyes járatoknak akár 3-4 perccel is megnőhet a szokásos menetidejük a végállomások között. A BKV sajtóirodája közölte: a rossz állapotban lévő pályaszakaszok felújítása mintegy 10 milliárd forintot igényelne, de erre nincs elég pénze a vállalatnak.
A pályarekonstrukciók nagyobb részének fedezetét a Fővárosi Önkormányzat tőkepótló támogatásából tudják biztosítani. Évente saját forrásból 250-300 millió forint áll a BKV rendelkezésére a villamospályák fenntartására, ebből jelentős felújításra nem jut, a tőkepótló támogatásból 1,5 milliárd forintot tudnak felújításra fordítani. A közlekedési vállalat szerint jelentős költséggel jár továbbá a közúti forgalom által is használt pályák fenntartása, ahol elsősorban az útátjárók burkolata van nagyobb igénybevételnek kitéve. Ilyen például az 1-es vonalán a Kőbányai úti és Gyáli úti kereszteződés. A villamos járműpark állapotáról a BKV azt közölte, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően „elenyésző” a vonali meghibásodások száma. Példaként említik a Nagykörúton közlekedő villamosokat, ahol a Combinóra való váltással az addigi 3,73 százalékról 0,17 százalékra csökkent a műszaki hibák aránya.
A BKV jelenleg nem tervezi új villamosok beszerzését. A Fővárosi Önkormányzat csütörtöki közgyűlésén nagy többséggel fogadta el annak az uniós pályázatnak a beadását, melynek keretében teljesen felújítják, és összesen egy kilométerrel meghosszabbítják a Bécsi út és a Lágymányosi híd között közlekedő 1-es, illetve a Mexikói út és Határ út között közlekedő 3-as villamos vonalát. A projekt teljes bekerülési költsége 44 milliárd forint, az unió, amennyiben nyer a főváros pályázata, 33 milliárdot állna. A tervek szerint az 1-es vonalát átvezetnék a Lágymányosi hídon a Budafoki útig két új megállót építve, a 3-ast pedig Pesterzsébetig vezetnék, ahol elérné a ráckevei HÉV vonalát, ezzel új intermodális csomópontot létrehozva.
A Főpolgármesteri Hivatal egy korábbi közleményében írt a jövőbeni villamospálya-felújításokról. E szerint 2008-ban kilenc pálya állapotát javítanák, többek között a hűvösvölgyi villamos vonalát Budagyöngye és Hűvösvölgy között, a 24-es vonalát a Haller utcában a Nagyvárad tér és a Balázs Béla utca között, valamint a Kőbányai úti pályát az Orczy tér és a Könyves Kálmán körút között, de tervbe vették a 30-as villamos pályájának rekonstrukcióját a Mester utcában a Haller utca és a Vágóhíd utca között. Az elkövetkezendő két év pályarekonstrukciói közé sorolta a hivatal közleményében a teljes 24-es vonal felújítását, az uniós, úgynevezett nagyprojektek keretében pedig megújulna a 17-es, 37-es és 59-es villamos vonalának egy része is.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.